Mercedes-Benz wil eigen label elektrische auto’s
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F08%2FMercedes-Benz-GLC-350-e-Autovisie.nl_-e1470431225946.jpeg)
Mercedes-Benz komt de komende jaren met meerdere nieuwe elektrische modellen. Twee sedans en twee SUV’s zullen het gaan opnemen tegen Tesla’s, maar ook tegen elektrische modellen van Audi en BMW. En waarschijnlijk worden ze uitgebracht onder een nieuw label.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F06%2FMercedes-Benz-GLC-350-e-Autovisie.nl_-e1465802423699.jpeg)
BMW i
Volgens Bloomberg wil Mercedes-Benz de nieuwe elektrische modellen onder een sublabel gaan lanceren. Waar ze in Stuttgart nu ‘Electric Drive’ op elektrische auto’s zetten, moet dat in de toekomst korter worden. Waarschijnlijk wordt het een eigen typeaanduiding, zoals ‘d’ voor diesel staat, ‘h’ voor hybride en ‘e’ voor plug-in hybride. Zo onderscheidend als BMW’s i-modellen worden de modellen onder het nieuwe label waarschijnlijk niet. De nieuwe elektrische auto’s worden namelijk grotendeels gebaseerd op bestaande modellen. Reken echter wel op wat subtiele uiterlijke verschillen.
LEES OOK: MERCEDES-BENZ VERKLAPT INTRODUCTIEKALENDER 2017
Platform
Mercedes-Benz werkt aan een nieuw platform waarop de auto’s gebaseerd kunnen worden. Het moet flexibel in te delen zijn en daarbij kan er gekozen worden voor alle vormen van aandrijving. Voor-, achter- en vierwielaandrijving zijn mogelijk voor de auto’s die het formaat van de huidige C-Klasse, E-Klasse, GLA-Klasse en GLC-Klasse krijgen. De range moet onder ideale omstandigheden zo’n 450 kilometer zijn en in de praktijk ruim 350 kilometer. Ze moeten nog voor 2020 op de markt komen en dat betekent dat er in september al best eens een voorproefje op de autosalon van Parijs kan staan.
Lees ook:
Ook interessant
-
Je raadt nooit de motor van deze caravan/camper-Volkswagen T1
-
Vaak krassen op je auto? Deze optie voorkomt ze, aldus Elon Musk
-
‘Goedkope’ Chinese concurrent Mercedes G-klasse kan varen!
-
De allereerste hybride is zuinig en koop je voor minder dan een elektrische fiets
-
Kabinet trekt 125 miljoen uit voor waterstof, dit zijn de plannen
-
Review SsangYong Torres – Te bestellen als je ‘m echt wil hebben
-
Covermodel: Fiat 2300 Coupé, ‘Een waardig topmodel’
-
Lege accu? Dit kost het als je strandt met je elektrische auto
-
Deze auto’s moet je nooit kopen volgens ChatGPT
-
Occasions: 3 comfortabele top-middenklassers voor 15.000 euro
-
Deze zelfgebouwde Saab EX kan van jou zijn, en dat wil je
-
Waarom is LPG zo goedkoop?