Voor de 450 stuks van de Veyron had Bugatti tien jaar productietijd nodig. De 500 stuks van de Chiron wil de fabrikant in acht jaar bouwen. Bugatti heeft reeds meer dan een derde van het geplande productievolume van de Chiron verkocht en daarmee is de hypercar voor de komende drie jaar uitverkocht. Binnen de kopersgroep krijgen de huidige klanten voorrang op nieuwe clientèle. Wordt het lastig om nieuwe kopers te vinden, vragen we Wolfgang Dürheimer, ceo van Bugatti.

Wolfgang DürheimerWolfgang Dürheimer


De allerbeste zijn

“Ik denk dat uiteindelijk ten minste 50% van de Chiron wordt verkocht aan Veyron-klanten. Zij hebben het aankoopproces al een keer doorlopen en vragen zich niet meer af of zij een hypercar willen, of ze de snelste wensen te zijn of de krachtigste sportwagen ter wereld willen? Nu er een nieuwe optie is, willen zij weer de allerbeste hypercar hebben. Zij willen altijd de beste zijn. Niet de op een na beste, de allerbeste. Dus zij kunnen moeilijk de Chiron negeren.” Dürheimer verwacht dat vrienden van de Veyron-rijders dit maal ook geprikkeld worden en er een kopen. Maar we hebben nog steeds een verkoop- en marketingafdeling om die nieuwe klanten te vinden.”

Formule 1-renstal

In augustus start de productie. LEES OOK: BUGATTI CHIRON: 1500 PK, 420 KM/H, 2,4 MILJOEN EURO EX. BELASTINGEN

Dakpanelen

De Volkswagen-dochter heeft de coupé laten zien. In 2018 volgt de open variant met uitneembare koolstofvezel dakpanelen. Mogelijk komt Bugatti ook met een glazen dak.

Bugatti Chiron Grand SportBugatti Chiron Grand Sport


Computerillustratie Jasper van der Heiden