Eén van de acht: eerste Morgan Aero GT gebouwd
Na zijn onthulling begin maart op de Autosalon van Genève 2018 is de productie van de gelimiteerde Aero GT van start gegaan. De bouw van het eerste model markeert het einde van een tijdperk binnen Morgan.
Door het vervaardigen van de Aero GT is het einde van de Aero 8 in zicht. De Engelse fabrikant van klassieke roadsters stopt de productie van zijn topmodel en doet dat met de bouw van acht exemplaren van de Aero GT. De auto’s zijn niet identiek, de kopers konden zelf de open tweezitter specificeren. Dat gebeurde in samenspraak met Jon Wells, de designbaas van Morgan. Eén exemplaar is voor Nederland bestemd.
Atmosferisch
Morgan moet met de Aero 8 stoppen, omdat de krachtbron niet langer in productie is. De Engelsen betrekken het blok van BMW. Het gaat om de atmosferische N62-achtcilinder met een vermogen van 367 pk. Met de Duitse krachtcentrale, gekoppeld aan een handbak, in het vooronder sprint de Aero GT in 4,5 tellen van stilstand naar 100 km/h. De topsnelheid bedraagt 272 km/h.
Lees ook:
Ook interessant
-
BMW is op weg naar boven met deze M Hybrid V8
-
Dit stokoude driepittertje is duurder dan een nieuwe BMW M5
-
Deze Alpine heeft de mooiste spruitstukken aller tijden
-
Nieuwe Renault Twingo en Tesla Model Y-concurrent van BYD – Parijs Motor Show deel 1
-
Heeft Citroën gewoon een paar ledjes op de gefacelifte C4 geplakt?
-
In de vernieuwde Citroën Ami zou je een Eend moeten herkennen
-
De nieuwe Alpine A110 R Ultime is gruwelijk duur
-
Mini John Cooper Works Electric en Aceman is sneller dan een Ferrari
-
De Audi Q6 Sportback E-Tron koop je niet voor de ruimte, wél voor de range
-
De elektrische Citroën C5 Aircross komt straks 700 kilometer ver
-
Zo wilde Volkswagen de Golf 50 jaar geleden eigenlijk noemen
-
Deze negen jaar oude BMW heeft een hoogst illegaal record gebroken