Na zijn onthulling begin maart op de Autosalon van Genève 2018 is de productie van de gelimiteerde Aero GT van start gegaan. De bouw van het eerste model markeert het einde van een tijdperk binnen Morgan.

Morgan Aero 8Morgan Aero 8


Door het vervaardigen van de Aero GT is het einde van de Aero 8 in zicht. De Engelse fabrikant van klassieke roadsters stopt de productie van zijn topmodel en doet dat met de bouw van acht exemplaren van de Aero GT. De auto’s zijn niet identiek, de kopers konden zelf de open tweezitter specificeren. Dat gebeurde in samenspraak met Jon Wells, de designbaas van Morgan. Eén exemplaar is voor Nederland bestemd.

Morgan Aero 8Morgan Aero 8


Atmosferisch

Morgan moet met de Aero 8 stoppen, omdat de krachtbron niet langer in productie is. De Engelsen betrekken het blok van BMW. Het gaat om de atmosferische N62-achtcilinder met een vermogen van 367 pk. Met de Duitse krachtcentrale, gekoppeld aan een handbak, in het vooronder sprint de Aero GT in 4,5 tellen van stilstand naar 100 km/h. De topsnelheid bedraagt 272 km/h.

Morgan Aero 8Morgan Aero 8