Het Engelse merk Eagle bouwt peperdure recreaties van de Jaguar E-Type. Zo zijn daar de Speedster, Low Drag GT en nu de bijna 900.000 euro (exclusief belastingen) kostende Spyder GT.

Eagle


Eagle heeft de Spyder GT ontwikkeld omdat zijn Speedster-klanten (dat zijn er slechts vijf) klaagden over het ontbreken van een cabriokap. Onderhuids is de Spyder GT weliswaar gebaseerd op de aloude Jaguar E-Type, maar het gros van de onderdelen is gloednieuw. Klanten kunnen bijvoorbeeld zelf aangeven welke motor ze in hun Eagle wensen.

"Eagle bouwt niet meer dan zes Spyder GT's à raison de 695.000 pond"

In het bovenstaande paarsblauwe exemplaar ligt een 4,7 liter zescilinder lijnmotor, die zijn vermogen van 350 pk via een handgeschakelde vijfbak en een aluminium sperdifferentieel aan de achterwielen doorgeeft. Van stilstand naar 100 km/h gaat in minder dan 5 seconden. De topsnelheid van de Spyder GT ligt op 274 km/h!

De 1040 kg wegende Eagle is verder uitgerust met instelbare dempers van Öhlins en remmen van AP Racing. De Spyder GT kan helemaal naar de wensen van de klant aangepast worden. Eagle is van plan niet meer dan zes Spyder GT’s te bouwen à raison de 695.000 pond (omgerekend zo’n 900.000 euro, exclusief belastingen).

Eagle Spyder GT

eagle-wheel-and-brake-detail
Eagle
eagle-spyder-gt-dash-detail
Eagle
940x500_center2
940x500_center2
eagle-spyder-gt-close-dash-detail
Eagle
eagle-suspension-detail
Eagle
eagle-spyder-gt-trim-detail
Eagle

Eagle Low Drag GT

eagle_low_drag_gt_9
Eagle
eagle_low_drag_gt_8
Eagle
Eagle Low Drag GTPhoto: James Lipman // jameslipman.com
Eagle
eagle_low_drag_gt_6
Eagle
eagle_low_drag_gt_7
Eagle
eagle_low_drag_gt_11
Eagle

Eagle Speedster

eagle_lightweight_speedster_9
Eagle
eagle_lightweight_speedster
Eagle
eagle_e-type_speedster_11
Eagle
eagle_e-type_speedster_4
Eagle
eagle_lightweight_speedster_6
Eagle
eagle_lightweight_speedster_8
Eagle