De Mini Moke doet een 'Mercedes G-tje' ofwel er komt een grotere versie, zonder dat het model zijn karakteristieke uitstraling verliest.

e-moke


De gegroeide Moke komt naast het bestaande exemplaar in het programma, anders dus bij de Mercedes-Benz G-Klasse waar het origineel het veld ruimt. Maar was er net als bij de Mercedes G vraag naar meer interieurruimte en grotere afmetingen? Niet echt.

Twee extra elektromotoren

De groeispurt van de, inmiddels tot e-Moke gedoopte, open auto komt voort uit de wens om een extra versie aan het gamma toe te voegen. Fabrikant e-Moke brengt namelijk ook een 4x4-versie en om dat te realiseren moeten er achterin twee elektromotoren extra worden gemonteerd. 

e-moke


Per wiel

Ja, want de e-Moke is, zoals zijn naam al doet vermoeden, een elektro-auto. Net als op de vooras krijgt de open auto voor elk wiel een elektromotor. In de flanken, of beter gezegd dorpels, zijn de batterijen ondergebracht, twee dus. Het laden van de accupakketten duurt 2,5 uur. Met de volle batterijen kun je 150 km rijden.

Verkoop

De verkoop van het model is inmiddels van start gegaan. Voor de Nederlandse markt zoekt het bedrijf nog een vertegenwoordiger, zegt de e-Moke Group.