Duik in de prijslijst: NIO ET7 – is nu de Tesla Model S aan de beurt?
NIO debuteerde eind vorig jaar in Nederland met drie modellen. Deze keer nemen we met een duik in de prijslijst het topmodel onder de loep, de NIO ET7.
Sommige merken beginnen klein, NIO debuteert gelijk met drie modellen. De ET5 en de EL7 namen we al eerder onder de loep, nu is het tijd om topmodel NIO ET7 eens nader te bekijken. Het modelaanbod van NIO is opmerkelijk sterk gebaseerd op de opbouw van Tesla’s modelaanbod. Daarbij is de ET7 gepositioneerd als directe concurrent voor de Tesla Model S. Weten hoe de NIO bevalt? Dat lees je hier. Nu bekijken de prijslijst en configurator.
Specificaties NIO ET7
De NIO ET7 is leverbaar met één aandrijfvariant, maar daarbij zit je om vermogen nooit verlegen. Twee elektromotoren zorgen voor vierwielaandrijving en een systeemvermogen van liefst 480 kW (653 pk). Het koppel bedraagt 850 Nm.
Dat is goed voor een acceleratie naar de 100 km/u in slechts 3,8 seconden en een topsnelheid van 200 km/u. Er is wel keuze uit twee batterijvarianten: 75 of 100 kWh. Deze batterijpakketten zijn goed voor een actieradius van respectievelijk 445 en 580 km (WLTP).
Prijzen NIO ET7
NIO werkt niet met uitrustingsniveaus, maar levert de auto alleen met (bijna) alles erop en eraan. Toch kan de vanafprijs sterk verschillen. Behalve de keuze tussen de twee batterijvarianten, heb je namelijk ook keuze uit batterijhuur of batterijkoop. De vanafprijs van de NIO ET7 bedraagt 72.900 euro, plus 169 euro per maand voor het huren van de batterij. Kies je de grotere batterij, dan blijft de vanafprijs van de auto hetzelfde en betaal je 289 euro per maand voor de batterijhuur.
Wil je de batterij liever samen met de auto kopen, dan wordt de vanafprijs 84.900 euro voor de 75 kWh-variant en 93.900 euro voor de 100 kWh-variant. Een flink verschil, maar als je van plan bent om de auto lang in bezit te houden, kan koop op de lange termijn best voordeliger zijn dan steeds huur betalen. De afweging en rekensom zijn aan jou.
Een voordeel van de batterijhuur is dat je wanneer je wilt de batterij kunt omwisselen bij NIO’s vooralsnog unieke Swapping Stations. Dan kan je bijvoorbeeld het hele jaar door de kleinere batterij huren en voor een vakantie tijdelijk de grotere.
Uitrustingen NIO ET7
Er is zoals gezegd maar één, compleet uitgeruste uitvoering. Die beschikt over onder meer een wegklapbare trekhaak, adaptief onderstel met luchtvering, Brembo-remmen met gekleurde remklauwen, full-led-verlichting, portieren met soft-close-functie, een 12,8-inch centraal touchscreen voor de bediening van het uitgebreide infotainment, intelligente spraakassistent NOMI, een geavanceerd Dolby Atmos audiosysteem en vergaande systemen voor rijassistentie en veiligheid.
Exterieuraankleding
Bij de vanafprijs inbegrepen zijn de carrosseriekleuren wit, zwart en twee grijstinten. Wil je liever wat kleur in je autoleven, dan kost dat 1.680 euro extra. Je hebt dan keuze uit twee tinten blauw, een groenig kleurtje en een soort oranje. Daarnaast is er keuze uit drie velgvarianten. Zonder meerprijs is er keuze uit aerodynamische 20-inch velgen of een multispaakdesign in dezelfde maat. Voor 2.600 euro extra behoren 21-inch deels koolstofvezel lichtmetalen wielen tot de mogelijkheden.
Interieuraankleding
Voor de interieuraankleding zijn er drie mogelijkheden: zwart met donkergrijs, zwart met wit en zwart met ‘zandkleur’. Al deze varianten hebben geen meerprijs. Materiaalkeuzes zijn er niet, je krijgt altijd een duurzaam interieur met veel Karuun, een recyclebaar rattan.
Losse opties
De losse opties voor de NIO ET7 bestaan alleen uit drie sets winterbanden in 19-, 20- en 21-inch. Die sets kosten respectievelijk 2.500 euro, 3.700 euro en 6.000 euro, maar zijn dan wel inclusief mooie velgen.
NIO ET7 zelf samenstellen
Zou jij de Tesla Model S voor deze NIO laten staan? En hoe zou jij de NIO ET7 dan samenstellen? Bekijk alle opties in de configurator op www.nio.com/nl_Nl.
Lees ook:
Ook interessant
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Audi A6 (e-tron)
-
Met de nieuwe service van Nio kun je in theorie de bijtelling ontduiken
-
Duik in de prijslijst: dit kost de Hyundai Inster in Nederland
-
Duik in de prijslijst: Mini Aceman een heet gewassen Countryman?
-
Duik in de prijslijst: de Ford Capri – zijn naam waard?
-
Duik in de prijslijst: dit kost de Cupra Tavascan
-
Duik in de prijslijst: dit kost de nieuwe BMW X3
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Audi A4, eh, Audi A5
-
Duik in de prijslijst: de Maserati GranCabrio Folgore
-
Duik in de prijslijst: dit kost de Alfa Romeo Junior in Nederland
-
Duik in de prijslijst: de Lancia Ypsilon is terug!
-
Duik in de prijslijst: dit kost de nieuwe BMW M5