Autovisie
Autovisie Nieuws 22 mei 2019
Leestijd: 4 minuten

Duik in de prijslijst: Ford Focus ST hatchback of toch…?

De nieuwe Focus ST is per direct te bestellen als vijfdeurs hatchback en als praktische Wagon. Voor de Focus ST hatchback vraagt Ford 49.100 euro. De Focus ST Wagon kost minimaal 50.100 euro. Hoe positioneert de Focus ST hatchback zich ten opzichte van de concurrenten en hoe groot verschillende prestaties?

Lekker overzichtelijk

We benaderen deze Duik in de Prijslijst net even anders dan normaal. We werken nu even met hoofdstukjes, te weten vanafprijzen van laag naar hoog, type motor, motorvermogen en koppel, transmissie, 0-100-tijd en de topsnelheid. Per onderdeel zie je direct welke auto het goedkoopst is, welke hot hatch de snelste sprinter is en welke auto de hoogste topsnelheid heeft. Lekker overzichtelijk.

Vanafprijzen van laag naar hoog

  • Volkswagen Golf GTI Performance man6 – 42.765 euro
  • Seat Leon 2.0 TSI CUPRA – 44.700 euro
  • Peugeot 308 GTi 263 – 45.220 euro
  • Volkswagen Golf GTI Performance aut7 – 45.265 euro
  • Hyundai i30 N 250 pk – 46.595 euro
  • Ford Focus ST – 49.100 euro
  • Volkswagen Golf GTI TCR – 50.460 euro
  • Hyundai i30 N 275 pk – 50.595 euro
  • Renault Mégane R.S. 280 – 51.340 euro
  • Renault Mégane R.S. Trophy 300 – 56.340 euro
  • Honda Civic 2.0 i-VTEC Type R – 59.330 euro
  • Volkswagen Golf R – 61.045 euro
  • BMW M140iA 3-deurs – 61.885 euro
  • BMW M140iA 5-deurs – 63.006 euro
  • BMW M140iA xDrive 3-deurs – 69.585 euro
  • BMW M140iA xDrive 5-deurs – 70.705 euro

Type motor – van kleinste naar grootste motorinhoud

  • Peugeot 308 GTi 263 – 4 cilinders in lijn, 1.598 cc, turbo
  • Renault Mégane R.S. 280 – 4 cilinders in lijn, 1.798 cc, turbo
  • Renault Mégane R.S. Trophy 300 – 4 cilinders in lijn, 1.798 cc, turbo
  • Seat Leon 2.0 TSI CUPRA – 4 cilinders in lijn, 1.984 cc, turbo
  • Volkswagen Golf GTI Performance – 4 cilinders in lijn, 1.984 cc, turbo
  • Volkswagen Golf GTI TCR – 4 cilinders in lijn, 1.984 cc, turbo
  • Volkswagen Golf R – 4 cilinders in lijn, 1.984 cc, turbo
  • Honda Civic 2.0 i-VTEC Type R – 4 cilinders in lijn, 1.996 cc, turbo
  • Hyundai i30 N 250 pk – 4 cilinders in lijn, 1.998 cc, turbo
  • Hyundai i30 N 275 pk – 4 cilinders in lijn, 1.998 cc, turbo
  • Ford Focus ST – 4 cilinders in lijn, 2.264 cc, turbo
  • BMW M140iA 3-deurs – 6 cilinders in lijn, 2.998 cc, turbo
  • BMW M140iA 5-deurs – 6 cilinders in lijn, 2.998 cc, turbo
  • BMW M140iA xDrive 3-deurs – 6 cilinders in lijn, 2.998 cc, turbo
  • BMW M140iA xDrive 5-deurs – 6 cilinders in lijn, 2.998 cc, turbo

Motorvermogen en koppel – van laag naar hoog

  • Volkswagen Golf GTI Performance – 245 pk en 370 Nm
  • Hyundai i30 N 250 pk – 254 pk en 378 Nm
  • Peugeot 308 GTi 263 – 263 pk en 340 Nm
  • Hyundai i30 N 275 pk – 279 pk en 378 Nm
  • Renault Mégane R.S. 280 – 279 pk en 390 Nm
  • Ford Focus ST – 280 pk en 420 Nm
  • Volkswagen Golf GTI TCR – 290 pk en 380 Nm
  • Seat Leon 2.0 TSI CUPRA – 290 pk en 380 Nm
  • Volkswagen Golf R – 300 pk en 400 Nm
  • Renault Mégane R.S. Trophy 300 – 301 pk en 420 Nm
  • Honda Civic 2.0 i-VTEC Type R – 320 pk en 400 Nm
  • BMW M140iA 3-deurs – 340 pk en 500 Nm
  • BMW M140iA 5-deurs – 340 pk en 500 Nm
  • BMW M140iA xDrive 3-deurs – 340 pk en 500 Nm
  • BMW M140iA xDrive 5-deurs – 340 pk en 500 Nm

Transmissie

  • Hyundai i30 N 275 pk – 6-traps handbak
  • Honda Civic 2.0 i-VTEC Type R – 6-traps handbak
  • Peugeot 308 GTi 263 – 6-traps handbak
  • Hyundai i30 N 250 pk – 6-traps handbak
  • Ford Focus ST – 6-traps handbak
  • Renault Mégane R.S. 280 – 6-traps handbak of 6-traps automaat (EDC)
  • Renault Mégane R.S. Trophy 300 – 6-traps handbak of 6-traps automaat (EDC)
  • Volkswagen Golf GTI Performance – 6-traps handbak of 7-traps automaat (DSG)
  • Seat Leon 2.0 TSI CUPRA – 7-traps automaat (DSG)
  • Volkswagen Golf GTI TCR – 7-traps automaat (DSG)
  • Volkswagen Golf R – 7-traps automaat (DSG)
  • BMW M140iA 3-deurs – 8-traps automaat (Steptronic)
  • BMW M140iA 5-deurs – 8-traps automaat (Steptronic)
  • BMW M140iA xDrive 3-deurs – 8-traps automaat (Steptronic)
  • BMW M140iA xDrive 5-deurs – 8-traps automaat (Steptronic)

0 naar 100 km/h – snelste eerst

  • BMW M140iA xDrive 3-deurs – 4,4 seconden
  • BMW M140iA xDrive 5-deurs – 4,4 seconden
  • Volkswagen Golf R – 4,6 seconden
  • BMW M140iA 3-deurs – 4,6 seconden
  • BMW M140iA 5-deurs – 4,6 seconden
  • Volkswagen Golf GTI TCR – 5,6 seconden
  • Renault Mégane R.S. Trophy 300 – 5,7 seconden
  • Honda Civic 2.0 i-VTEC Type R – 5,8 seconden
  • Renault Mégane R.S. 280 – 5,8 seconden
  • Seat Leon 2.0 TSI CUPRA – 6,0 seconden
  • Peugeot 308 GTi 263 – 6,0 seconden
  • Ford Focus ST – 6,0 seconden
  • Hyundai i30 N 275 pk – 6,1 seconden
  • Volkswagen Golf GTI Performance – 6,2 seconden
  • Hyundai i30 N 250 pk – 6,4 seconden

Topsnelheid – snelste eerst

  • Honda Civic 2.0 i-VTEC Type R – 272 km/h
  • Volkswagen Golf R – 267 km/h met Performance Pack
  • Volkswagen Golf GTI TCR – 260 km/h
  • Renault Mégane R.S. Trophy 300 – 259 km/h
  • Renault Mégane R.S. 280 – 255 km/h
  • Seat Leon 2.0 TSI CUPRA – 250 km/h
  • Peugeot 308 GTi 263 – 250 km/h
  • Volkswagen Golf GTI Performance – 250 km/h
  • Hyundai i30 N 250 pk – 250 km/h
  • Ford Focus ST – 250 km/h
  • Hyundai i30 N 275 pk – 250 km/h
  • BMW M140iA 3-deurs – 250 km/h
  • BMW M140iA 5-deurs – 250 km/h
  • BMW M140iA xDrive 3-deurs – 250 km/h
  • BMW M140iA xDrive 5-deurs – 250 km/h

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het interessantste autonieuws rechtstreeks in je inbox

Meld je aan voor de Autovisie nieuwsbrief, dan praten wij je ieder weekend bij over het interessantste autonieuws.