Autovisie
Autovisie Nieuws 29 aug 2018
Leestijd: 3 minuten

Duik in de prijslijst: De duurste auto in het A-segment

In Nederland worden de meeste auto’s verkocht in het A-, B- en C-segment. Met name de kleinere auto’s uit het A-segment zijn ontzettend populair. Ze zijn lekker compact, betaalbaar en relatief zuinig. Toch kun je ook in het A-segment een fortuin spenderen. Zo bewijst deze Abarth.

Snelle uitvoeringen

Abarth is het sportieve label/merk van Fiat. Op basis van de Fiat 500 en Fiat 124 Spider levert Abarth snelle uitvoeringen. Het instapmodel van Abarth-familie is de 595, voorzien van een 1,4-liter T-Jet-viercilinderturbomotor met een vermogen van 145 pk. De vanafprijs: 25.795 euro.

180 pk

Maar Abarth heeft meer modellen in het gamma, zoals de 595 Turismo (165 pk) en de 595 Competizione met 1.4 T-Jet met 180 pk. Deze heeft een top van 225 km/h en een 0-100-tijd van 6,7 seconden (6,9 met automaat). De vanafprijs van de Abarth 595 Competizione bedraagt 33.395 euro met handbak. Kies je de automaat, dan betaal je 35.095 euro.

Softtop

Er bestaat ook een cabrioversie van, waarbij de softtop over een rails naar achteren schuift, zoals ook bij de reguliere Fiat 500C het geval is. De 595C Competizione – eveneens met 180 pk – kost 36.395 euro met handbak of 38.095 euro met automaat. Omdat we benieuwd zijn naar hoe duur we deze 595C Competizione kunnen maken, gaan we deze variant online configureren.

Standaarduitrusting

Diverse kleuren

Abarth is koning in personalisatiemogelijkheden. Er zijn ontelbaar veel mogelijkheden. Maar uiteraard heeft alles wel een prijskaartje. Abarth levert de 595C Competizione standaard in de kleur Bianco Ghiaccio. Er is nog keuze uit vijf pastelkleuren, te weten

  • Grigio Pista – geen meerprijs
  • Bianco Gara – 495 euro
  • Grigio Campovolo – 495 euro
  • Rosso Abarth – 495 euro
  • Giallo Modena – 695 euro

Metallic of toch Bi-Colore?

Metallickleuren zijn er drie: Grigio Record, Grigio Trofeo en Nero Scorpione. Allemaal kosten ze 695 euro. Veel leuker is de Bi-Colore-collectie. Voor 1.095 euro kun je kiezen uit de kleurencombinaties Grigio Pista-Grigio Campovolo, Grigio Pista-Rosso Abarth, Nero Scorpione-Bianca Gara, Nero Scorpione-Blu Podio of Nero Scorpione-Grigio Record.

Wieldesigns

Er zijn vijf wieldesigns, waarvan Corsa standaard is. De wielen Formula Magnesium, Formula Matzwart, Formula Titanio en de Supersport-wielen kosten allemaal 395 euro extra.

Sabelt

Voor het interieur heeft Abarth leuke opties. De interieurcombinatie Stof Nero / Dak Titanio / Spoiler Titanio is standaard. Wil je Corsa By Sabelt Leder & Alcantara Nero / Dak Titanio / Spoiler Titanio, dan betaal je 1.495 euro extra. De echte liefhebber gaat echter voor de optie Corsa By Sabelt Leder & Alcantara Nero / Dak Titanio / Spoiler Titanio. Kost wel wat (2.695 euro), maar ziet er wel erg fraai uit.

Dan de overige opties:

  • 1.295 euro – Uconnect 7″ Navigatie inclusief Bluetooth, DAB+, AUX, USB en UConnect Live
  • 595 euro – BeatsAudioTM Hifisysteem
  • 2.195 euro – Semi automatische transmissie MTA met schakelflippers
  • 195 euro – Automatisch dimmende binnenspiegel
  • 195 euro – Apple CarPlay/Android Auto/Mirror
  • 995 euro – Dashboard met Carbon afwerking
  • 295 euro – Striping deuren, keuze uit Bianco, Nero en Rosso (niet mogelijk met Bi-Colore-kleur)
  • 295 euro – High Performance Brembo remklauwen, keuze uit geel, grijs of zwart
  • 795 euro – Xenon verlichting

Duur, maar leuk

Kiezen we alle mogelijke opties, dan komen we uit op een prijs van 44.450 euro. Voor dat geld heb je ook een Volkswagen Golf GTI of een Renault Mégane RS. Zo’n Abarth is er dus alleen voor de échte liefhebbers. De Abarth is de duurste auto in het A-segment. Maar aan de andere kant ook weer een van de leukere.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het interessantste autonieuws rechtstreeks in je inbox

Meld je aan voor de Autovisie nieuwsbrief, dan praten wij je ieder weekend bij over het interessantste autonieuws.