Dit is nog niet de laatste Ford GT voor Nederland
Nederland is weer een Ford GT rijker. Onlangs mocht de Utrechtse Ford-dealer Zeeuw & Zeeuw een bezitter van de vorige GT blij maken met de nieuwste versie. De supersportwagen is direct op Nederlands kenteken geregistreerd. Het is overigens niet het laatste exemplaar dat naar ons land komt. Mogelijk komen er zelfs nog twéé!
Of die auto’s ook een Nederlands kenteken krijgen, is nog de vraag. De klant bepaalt waar hij of zij de GT laat afleveren en in welk land de auto zijn registratie krijgt. De koper van de gele GT koos in ieder geval voor een kentekenplaatkleur in lijn met de exterieurkleur van de auto. De koper, die graag anoniem blijft, is een groot fan van de GT en gaat er ook van genieten, zoals het hoort.
Lees verder onder de video
Verkoop via de fabriek
In Nederland zijn nu twee exemplaren geregistreerd. Naast de gele GT ging er in 2021 ook een Heritage-editie op kenteken. Maar naast dit duo zijn er nog enkele exemplaren in Nederlandse handen. Ford Nederland wordt niet bij de afleveringen betrokken, aangezien de fabrikant zelf de klant kiest, begeleidt en met de auto gelukkig maakt. Daarnaast zijn niet alle exemplaren via Nederlandse adressen bij de fabriek aangevraagd. Volgens de woordvoerder van het merk is de gele GT niet de laatste sportcoupé voor ons land. Er is sprake van nog één of zelfs twee exemplaren.
Lees verder onder de video
Laatste ronde
De betreffende auto’s zullen dit jaar worden gebouwd, aangezien 2022 het laatste productiejaar van de supersportwagen is. Wanneer de laatste GT de Canadese productielocatie verlaat, heeft Ford 1350 exemplaren vervaardigd. De fabrikant bracht de auto’s in verschillende batches uit. De eerste lichting betrof 250 stuks, gevolgd door nog drie keer 250 exemplaren. Nadat de 1000e GT was verkocht, besloot Ford een finale ronde te doen voor 350 liefhebbers. Per sessie dienden de geïnteresseerden zich opnieuw in te schrijven. Vervolgens selecteerde Ford de kopers.
Meer GT’s in ons land dan verkocht
Van de vorige generatie GT kwamen er 101 stuks voor Europa beschikbaar, waarvan er één naar een Nederlandse klant ging. Van die eerste editie na de GT40 zijn er momenteel zeven van een Nederlands kenteken voorzien.
Lees verder onder de video
Het exclusieve Ford GT-dossier
Wat je moet weten over de Ford GT 2003
Zo ontstond het idee van de Ford GT
Ook deze Ford GT is voor Nederland
Aan deze eisen moet je voldoen voor een Ford GT
Lees ook:
Ook interessant
-
Oeps, beelden gelekt! Is dit de nieuwe Kia EV5 GT?
-
Dit kost de Skoda Superb in Nederland, die ineens grotere actieradius heeft
-
In deze spotgoedkope ‘Mercedes G-klasse’ kun je met tien vrienden op pad
-
Nieuwe Citroën ë-C3 AirCross: budget-EV met plek voor zeven
-
Lewis Hamilton maakt zich door deze video ineens erg geliefd
-
De Toyota GR Yaris kost bijna een ton! En bedankt, Belastingdienst
-
De vernieuwde Nissan Qashqai twijfelt aan zijn identiteit
-
ANWB: ‘Steeds minder Nederlanders overwegen elektrische auto’
-
Oef! Wereldwijde Polestar-verkopen kelderen met 40 procent
-
Waarom we straks misschien weer 130 km/h mogen op de snelweg
-
Wees er snel bij! Subsidie tweedehands elektrische auto’s verdwijnt
-
Ezel stoot zich geen twee keer aan zelfde steen. Alfa Romeo wel!