Rechtstreeks vanaf de set van de nieuwe James Bondfilm krijgen we een plaatje toegeschoten van de nieuwe Land Rover Defender. Helemaal standaard is hij niet, maar het geeft een goed beeld.

Land Rover Defender 2020


Land Rover pest ons al langer met gecamoufleerde beelden van de nieuwe Defender. Het zat er dan ook dit in dat hij een keertje zou lekken. Het is dan ook niet heel verrassend dat dit gebeurt vanaf de set van de aankomende James Bondfilm 'No Time To Die'. Land Rover leent al langer auto's uit aan de franchise, dus dat de nieuwe Defender zijn opwachting maakt in de nieuwe film is allesbehalve verrassend. Ook is het blijkbaar redelijk simpel om een foto te schieten van de gebruikte auto's, want we zien de nieuwe Land Rover deze keer niet vanaf honderden meters afstand of vanuit een heel rare hoek.

Niet standaard

Nu we de auto voor het eerst zonder camouflage zien, valt direct op dat hij best veel van zijn voorganger heeft overgenomen. Zie bijvoorbeeld de hoekige vormen en de platte grote motorkap. Kortom, het is overduidelijk een Defender in een moderner jasje. Vermoedelijk heeft de auto wel wat aanpassingen gehad om te voldoen aan de James Bond-standaard. De traanplaten op de motorkap zullen hoogstens een optie zijn en de hoogte van de vering staat ook niet in de standaard setting.

Toch denken we dat de Defender op deze foto een tikkeltje saai is. Land Rover zou Land Rover niet zijn als de Defender geen opvallende accessoires zou hebben. Zo kan die auto namelijk toch omgetoverd worden in een echte offroader. Denk aan een lier, treeplanken, een imperiaal en misschien wel een douche. Verder weten we dat de nieuwe Defender er ook nu weer in meerdere carrosserievarianten komt. Omdat het model is gebaseerd op de Discovery verwachten we ook een plug-in hybrideversie.

View this post on Instagram

I’m not going to get in trouble for this — because it’s all over #facebook at the moment! Here is what looks like the first uncovered #defender2020 — straight (apparently) from the film set of the new #bond movie! Makes sense! A few things come to mind. Firstly, the winch is excellent. Secondly, the alpine windows are still there! Thirdly, the rear passenger door looks massive — you’ll never open that in a Tesco car park! Fourthly, there seems to be quite a bit of wheel clearance (though it’s unknown if this is standard height, off road height, or on coils!). Fifthly, checker on the bonnet (yes, the bonnet is a funny shape and there is no real wing to speak of). Sixthly, I’m not sure about the mirrors at all. Seventhly.... well, this could clearly go on a bit! #landroverdefender #allnewdefender #landroverdefender #landrover #thebest4x4xfar #landrovertheworldover #landroverworld #bignews #didntmakefrankfurt #someonesheadwillrollforthis #spyshot #spyfilm #jamesbondfilmset #allnewdefender2020 #newdefender #newdefendernews #newlandroverdefender #defender #landroverdefender #landroverdefender110 #defender110 #defender130 #defender90 #allnewdefender90 #allnewdefender110 #newdefender2020 #newdefender90

A post shared by Steven Firth (@shedlocktwothousand) on

Afkomst

De Defender is een belangrijk model voor Land Rover. Het merk heeft er zijn naam mee opgebouwd en de auto heeft als reputatie dat hij werkelijk overal kan komen. Recentelijk werd al wel duidelijk dat de nieuwe versie niet per se als offroad-koning gepositioneerd zou worden. De fabrikant probeert hem ook meer de hoek van de G-Klasse in te duwen. Het moet ook een auto voor de avonturier die door de weeks een kantoorbaan heeft worden. Maar tegelijkertijd zal de Defender zijn afkomst niet verloochenen. Het wordt ook nu de offroader in het gamma, waar de Discovery het praktische model is en de Range Rovers de luxe types zijn.