Oh ja, die miste nog: Mercedes-AMG GT S Roadster
Als je bij Starbucks al last krijgt van keuzestress, dan kun je inmiddels het leveringsprogramma van de Mercedes-AMG GT beter overslaan. Dit is alweer de tiende variant van de Duitse sportwagen: de AMG GT S Roadster.
Het onderscheid met de AMG GT Roadster is duidelijk. De 4,0 liter twinturbo V8 voorin is hetzelfde, maar levert in de GT S Roadster geen 476 pk en 630 Nm, maar 522 pk en 670 Nm. Van stilstand naar 100 km/h gaat in 3,8 seconden (4,0 voor de GT) en zijn topsnelheid ligt op 308 km/h (302 km/h voor de GT). Boven de GT S Roadster staat de GT C Roadster, die 558 pk en 670 Nm uit zijn dubbel geblazen V8 haalt.
Vierdeurs coupé
Dezelfde drie versies zijn van de AMG GT Coupé beschikbaar, plus nog het GT R-topmodel, dat goed is voor 585 pk en 700 Nm. En dan zijn er ook nog de vierdeursvarianten van de AMG GT. Klanten kunnen in dat geval kiezen uit de AMG GT 53, AMG GT 63 en AMG GT 63 S. De eerste heeft een 3,0 liter twinturbo zescilinder met 435 pk, de laatste twee de bekende 4,0 liter V8 met respectievelijk 585 en 639 pk.
Lees ook:
Ook interessant
-
Dacia Duster: een alleskunner of nu een simpele lifestyle-SUV?
-
Waarom Abarth vijf Alfa’s sloopt voor hun nieuwe model
-
Totale vernedering: Lucid Air Sapphire vs. Tesla Model S Plaid
-
Deze mooie Volkswagen-SUV ga je om simpele reden nooit zien
-
Snel maatregelen nodig om stroomuitval door EV’s te voorkomen
-
Spotgoedkope MG3 is mega ruim en heeft bijna 200 pk
-
Dit kost de Tesla Model 3 Performance in Nederland
-
Deze twee elektrische auto’s van Hongqi komen dit jaar naar Nederland
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Citroën ë-C3 maakt het de Dacia Spring lastig
-
De elektrische Mercedes-Benz G-klasse heeft één groot probleem
-
MG gaat strijd aan met goedkoopste auto’s: dit kost de MG3 in Nederland
-
Deze gezinsauto van Opel komt elektrisch 700 kilometer ver