Deze sportwagenfabrikant heeft nog alles op een rijtje
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2025%2F01%2FMorgan-Flagship-Testing-01.webp)
Bij Morgan Motor Company, producent van pure auto’s met een klassiek ontwerp, hebben ze het nog allemaal op een rijtje. Niet alleen begrijpen ze wat hun klanten willen, ook de cilinders staan op een rij.
Voor de opvolger van de Morgan Plus Six wordt opnieuw gebruik gemaakt van een zes-in-lijn turbomotor van BMW. Maar niet alles bij de Engelse moderne klassieker is als vanouds.
Morgan op ‘nieuw’ platform
Ook het nieuwe platform van Morgan, genaamd CXV, grijpt terug naar oude kenmerken. Zo maakt het nieuwste vlaggenschip gebruik van een gelijmd aluminium chassis. Het voordeel hiervan is niet alleen een laag gewicht, maar door het gebrek aan lasnaden, bouten en moeren – en de verdeling van de krachten over een langere lijmstrook – is het ook nog eens erg sterk.
En dat is belangrijk als je een sportief platform wil bouwen dat stijver en lichter is dan voorheen. De voorloper van de gecamoufleerde Morgan, de Plus Six, weegt slechts 1.075 kg.
Deze Renault rijdt op de Bonneville Salt Flats! Nou, dan weet je het wel…
Overigens zal het nieuwe topmodel niet de Morgan Plus Six uit de showrooms verstoten. Hij zal bovenaan de line-up komen te staan met de Six eronder.
Meer over de nieuwe auto van de sportwagenfabrikant
De sportwagenfabrikant laat nog niets los over de technische specificaties van het model. Wel weten we dat in de lente van 2025 de onthulling plaatsvindt. Wil je op de hoogte blijven over alles van de Morgan? Abonneer je dan op de gratis Autovisie Nieuwsbrief.
Lees ook:
Ook interessant
-
Koop deze dure optie voor de Morgan Midsummer niet! | Sjoerds Weetjes 418
-
Onderhoud aan je auto is straks wellicht niet meer te betalen
-
Eén onderdeel van gecrashte Porsche Tom Waes blijkt bijzonder waardevol
-
Leukste Volkswagen Passat krijgen wij niet! En bedankt, Belastingdienst
-
Deze 58.995 euro kostende Chinees moet jou uit een BMW i5 houden
-
Actiegroep: ‘Verbied afkortingen als PHEV, HEV en MHEV’
-
‘Automobilisten ontkennen steeds vaker schuld bij kleine aanrijding’
-
Duik in de prijslijst: de Ford Puma Gen-E
-
Waarom deze Ferrari 550 Maranello uit 2001 een parachute heeft
-
Pas op, Jan Akkerman en Thijs van Leer! Dit is de eerste focusflitser
-
Hoe (adaptieve) cruise control de kans op een ongeluk vergroot
-
Koop deze Cybertruck-grafkist! Optioneel met Full Self-Burying