Deze Bentley T1 heeft een rolkooi en een raceharnas! Heiligschennis?
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F06%2FBentley-Racer-blauw-.jpg)
De Bentley T1 is weliswaar de ‘sportievere’ variant van de Rolls-Royce Silver Shadow, maar om hem nou te voorzien van een rolkooi, een raceharnas en een sperdifferentieel…
Deze opmerkelijke Bentley T1 staat te koop bij de Cool Classic Club in Naarden voor 49.500 euro. Hij is niet helemaal meer origineel, zoals je kunt zien, met een heldhaftig ogend sleepoog en een hele batterij extra verlichting op de neus.
Bentley T1 met Silverstone- en Zandvoort-stickers
Ook aan de achterzijde van de ooit zo statige limousine vallen de wijzigingen op. Boven de Silverstone- en Zandvoort-stickers is door de achterruit de enorme rolkooi te zien. Erboven staat in witte letters: Bentley Racing.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F06%2FBentley-Racer-blauw-3363.jpg)
Hout, leer en een heel assortiment aan rallymeters
Binnenin is het nog steeds hout en leer wat de klok slaat. Alleen is het dashboard besprinkeld met een aantal opvallende meters, knoppen en displays. Deze T1 is voor klassiekerrally’s geprepareerd, zoveel is wel duidelijk.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F06%2FBentley-Racer-blauw-3372.jpg)
Is de 6.2 V8 zó luid dat je elkaar niet kunt verstaan?
Aan de stevige rolkooi hangen twee blauwe raceharnassen en een setje koptelefoons. Dat is kennelijk gebruikelijk in klassieke rally’s, omdat de bestuurder de navigator goed moet kunnen horen.
Hè hè, Bentley stopt eindelijk met die zuipschuit van een W12!
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F06%2FBentley-Racer-blauw-3384.jpg)
Met een heus sperdifferentieel op de achteras
Om zijn vermogen van 203 pk, uit een 6,2-liter V8, beter kwijt te kunnen aan het asfalt heeft de eigenaar (ook degene die de T1 heeft omgebouwd en gerestaureerd) een sperdifferentieel op de achteras gemonteerd.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F06%2FBentley-Racer-blauw-3390.jpg)
Racenummer ter herinnering aan bouwjaar
Het racenummer op de flanken is geen infantiele seksgrap zoals Elon Musk die zou maken, maar het bouwjaar van de T1. De voorname, Britse sedan heeft sinds 1969 niet meer dan 150.000 kilometer gelopen, dus daar kunnen er nog wel wat bij…
Huh?! Deze Bentley Continental GT viert een Audi-overwinning op Le Mans
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F06%2FBentley-Racer-blauw-3402.jpg)
Lees ook:
- Zoveel Bentley-bezitters is Nederland rijk en dit is het populairste model
- Door deze Bentley Continental GT is de originele raceauto niet compleet | Sjoerds Weetjes 368
- Word de snelste aannemer van Nederland met deze Bentley-pickup!
- Deze Bentley Blower Jnr. is hét perfecte alternatief voor een Opel Rocks-e
Ook interessant
-
Zoveel Bentley-bezitters is Nederland rijk en dit is het populairste model
-
Door deze Bentley Continental GT is de originele raceauto niet compleet | Sjoerds Weetjes 368
-
Word de snelste aannemer van Nederland met deze Bentley-pickup!
-
Deze Bentley Blower Jnr. is hét perfecte alternatief voor een Opel Rocks-e
-
Nederlandse overheid verkoopt foute Bentley Continental GT Speed
-
Belgische overheid verkoopt exclusieve Bentley Arnage
-
Zo toont Bentley op Goodwood hoe ‘groen’ het wel niet is
-
RAI: ‘In iedere stad moet de snelheidslimiet omlaag naar 30 km/h’
-
Oud VW-busje maakt Tesla Cybertruck genadeloos af in offroadtest
-
Zie hoe Ford Mustang ook met halve V8 in de kreukels eindigt
-
Binnenkort zie je deze Hyundai Ioniq 5 eN1 Cup-auto op het circuit
-
Waarom deze Ferrari LaFerrari eruitziet als een Duitse taxi