Defender laten ombouwen tot cabrio? Dat kost je een Range Rover Velar
Cabrio-SUV’s zijn nou niet bepaald populair. Zowel de Nissan Murano CrossCabriolet als de Range Rover Evoque Cabriolet flopte genadeloos. Maar een open versie van de Defender zou best eens kunnen slagen…
Niet dat je binnenkort overal Defenders met open dak zal zien verschijnen, overigens, want de auto op deze foto’s is geen officieel Land Rover-product. Hij is afkomstig van het Nederlandse bedrijf Heritage Customs.
Er is precedent voor een Defender Convertible
Waarom denken we dan toch dat een Defender Convertible kans van slagen heeft? Omdat er uiteraard een precedent is. Van de oude Land Rover zijn altijd uitvoeringen met een stoffen dak geweest.
Nou waren dat hardcore terreinwagens en is dit een luxepaard dat niet bang is voor een spatje modder, maar toch… Met je kruin in de koele lentelucht zitten, past bij Land Rover.
Waarschijnlijk ben je een ton kwijt voor de ombouw
De prijs dan, want daar begonnen we dit verhaal mee. Ten eerste moet je je eigen Land Rover Defender 90 meebrengen, à raison de 116.000 euro minimaal. Ten tweede heb je te maken met ombouwkosten, die minstens 85.000 euro zijn, exclusief BTW.
Dat de ombouw je een Range Rover Velar kost, is dus maar positieve schatting. Waarschijnlijk kom je boven de ton uit. Maar wat doet Heritage Customs dan voor je?
Een rolkooi, een softtop en heel veel meters leer
Uiteraard halen ze het dak van jouw Defender af en monteren ze in plaats daarvan een rolkooi en een softtop. Ook wordt het hele interieur onder handen genomen – met vele vierkante meters leer – en krijgt jouw Land Rover andere lichtmetaal aangemeten.
Geen Land Rover Defender, maar een Valiance
Overigens mogen we het eindproduct geen Land Rover Defender meer noemen. Heritage Customs heeft zelf een naam bedacht: Valiance Convertible.
Lees ook:
Ook interessant
-
‘1.000 kilometer met Honda-accu’: waarom die claim weinig zegt
-
Nieuwe Formule 1-serie over Ayrton Senna moet je gezien hebben
-
Exclusief: op pad met Tsjechische hypercar van €1,4 miljoen
-
Elektrische Vinfast VF6 is best concurrerend geprijsd
-
Amnesty: ‘Elektrische auto’s zijn slecht voor de mensenrechten’
-
Eerste Nederlandse snelweg met e-tol: zo werkt het
-
Als jij dít doet in de auto, ben je vanaf nu niet meer verzekerd
-
Westerse automerken in luxesegment krijgen rake klappen in China
-
Recaro is gered, maar het is vanaf nu geen Duits bedrijf meer
-
Dit zijn de best en slechtst scorende auto’s bij crashtest 2024
-
Deze update maakt de originele Mazda MX-5 drie seconden sneller!
-
Waarom Half-Life 2-fans zullen smullen van de nieuwe DS N°8