De nieuwe Porsche Cayenne Electric geeft je vierkante ogen
Het grootste scherm ooit in een auto van Porsche. De nieuwe en volledig elektrische Porsche Cayenne moet eraan geloven. Met het zogeheten ‘Flow Display’ overtreft Porsche alle schermen die we eerder in hun modellen hebben gezien.
Eerder zagen we bij de Mercedes-Benz GLC het grootste scherm ooit in een auto van dat merk. Porsche kan dat natuurlijk ook en heeft de nieuwe Cayenne Electric volgestopt met displays. Misschien toch maar een blauwlichtbril overwegen bij deze EV?
Vier schermen
Een gebogen OLED-display bekleed de middenconsole. Best handig, want hierdoor splitsen de schermen en kun je de onderste uitsluitend gebruiken voor bedieningselementen. In totaal telt de Cayenne Electric vier schermen.
Naast het centrale display beschikt de Cayenne Electric over een digitaal klokkenpaneel van 14,25 inch en optioneel een 14,9-inch passagiersscherm. Dat laatste is zo ontwikkeld dat de bestuurder geen last heeft van de media die worden afgespeeld. Ook is er een head-up display beschikbaar, deze projecteert een beeld dat even groot is als een 87-inch tv. Ter vergelijking: 55-inch is momenteel de populairste tv-maat.
Porsche lijkt bovendien in een romantische bui. De schermen van de Cayenne Electric bieden namelijk slimme ‘Mood Modes’, waarmee je zelf de gewenste sfeer instelt. De verlichting, temperatuur en audio passen zich dan automatisch aan. Verder heeft Porsche zijn grootste glazen panoramadak ooit in de Cayenne Electric geplaatst, dat met een druk op een knop verduisterd kan worden.
Porsche Cayenne Electric geeft keuzestress
Aan een behaaglijk gevoel geen gebrek in de Cayenne Electric, niet alleen de stoelen maar ook de armleuningen en delen van de portierpanelen worden verwarmd. De achterstoelen zijn bovendien standaard elektrisch verstelbaar. Porsche-klanten hebben de keuze uit dertien interieurkleurcombinaties, vier interieurpakketten en vijf accentpakketten.
De Porsche Cayenne Electric wordt waarschijnlijk eind dit jaar al gepresenteerd. De Turbo-variant klinkt veelbelovend, die krijgt een vermogen van maar liefst 1.000 pk en meer dan 1.500 Nm aan koppel. Alle modellen van de Cayenne Electric krijgen een 113-kWh accu en kunnen tot 400 kW snelladen. De WLTP-actieradius zal boven de 600 km liggen.
Voor het eerst komt op een SUV van Porsche het Active Ride-onderstel. Het kan de carrosserie snel optillen of laten zakken en houdt de auto in bochten stabiel zonder fysieke stabilisatorstangen. Porsche heeft daarnaast eerder onthuld dat je met de Porsche Cayenne die volgend jaar komt draadloos kunt opladen.
Lees ook:
Ook interessant
-
Deze update maakt Android Auto net zo goed als Apple CarPlay
-
Komt jouw pakketje straks uit deze kleine bedrijfswagen?
-
De Volkswagen Touareg zwaait af… of toch niet?
-
Pick-up is kleiner dan een Mini Cooper en ideaal voor Europa
-
Xiaomi moet meer dan 100.000 EV’s herstellen na tragisch incident
-
Nieuwe Mitsubishi Eclipse Cross is schaamteloze kopie van Renault
-
Sportief en gedurfd: de nieuwe Hyundai Ioniq 3 gaat in productie
-
Nieuwe Mercedes-Benz GLC heeft gigantisch en slim hyperscreen
-
Deze elektrische occasion werd nooit verkocht in Nederland
-
Ouderwets lekker sturen met moderne EV’s is mogelijk
-
Cupra brengt de nieuwste en krachtigste Leon ooit uit: krijgt hij eindelijk Audi’s vijfcilinder?
-
Autovisie Jaarboek 2026: dit is het ideale cadeau voor een autoliefhebber
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2025%2F09%2FDjoeke-site.png)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2025%2F10%2Fthumbnail-2.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2025%2F10%2Fthumbnail-1.jpg)