De Audi Q6 Sportback E-Tron koop je niet voor de ruimte, wél voor de range
Dat Audi nu de Q6 Sportback E-Tron introduceert, is eigenlijk geen nieuws. Van alle andere SUV’s van het merk zijn immers ook coupévarianten. Het voordeel van die koetsvorm? Meer range. Het nadeel? Minder ruimte.
De Audi Q6 Sportback E-Tron staat op het nieuwe Premium Platform Electric van de Volkswagen Group. Hij deelt het met de reguliere Audi Q6 E-Tron en de elektrische Porsche Macan. Voorlopig zijn er twee batterijversies: met 83 kWh en 100 kWh. Die eerste is nieuw en komt binnenkort ook naar de Q6 E-Tron.
Leveringsprogramma Audi Q6 Sportback E-Tron
Met zijn 100 kWh-accu haalt de Q6 Sportback E-Tron een WLTP-actieradius van maximaal 656 kilometer. Zijn betere stroomlijn zorgt daarmee voor 31 kilometer meer bereik ten opzichte van de gewone Audi Q6 E-Tron.
Het leveringsprogramma begint bij een achterwielaangedreven versie met 252 pk en 83 kWh-batterij, die op een volle lading 545 kilometer ver komt. Daarboven staat de Q6 Sportback E-Tron Performance met 306 pk, 100 kWh en 656 range.
Dan zijn er nog twee vierwielaandrijvers: de Q6 Sportback E-Tron Quattro met 387 pk en de 490 pk sterke SQ6 Sportback E-Tron. Beide zijn uitgerust met het grote batterijpakket en komen respectievelijk 636 en 607 kilometer ver.
Snelladen met 800 Volt-techniek
De Audi heeft 800 Volt-techniek aan boord en dat maakt snel laden mogelijk. De 83 kWh-versies halen aan de juiste snellader een snelheid van 225 kW, de andere modellen komen tot maximaal 270 kW. Van 10 tot 80 procent laden doet de Q6 Sportback E-Tron in 22 minuten.
Lees ook:
Ook interessant
-
Waarom je niet om de A4 hoeft te treuren
-
Chinezen kopen steeds minder Duitse auto’s en dat is een probleem
-
Vernieuwde Auto E-tron GT oogt kwaaier dan ooit, maar is dat niet
-
Deze Duitse occasion van 20.000 euro biedt topkwaliteit
-
Prijs Audi A6 e-tron bekend: iets goedkoper dan BMW-concurrent
-
Geen diesel! Geen SQ5! Nieuwe Audi Q5 alleen als plug-in naar Nederland
-
Audi belooft dat nieuwe RS3 beter is dan ooit: dit is er veranderd
-
Waarom je bij de Audi A6 E-Tron niet moet bumperkleven.
-
Oef! Het dashboard van de Audi A5 is niet mooi zonder passagiersdisplay
-
Voor 15.000 euro heb je deze serieuze premium-occasion
-
Vaarwel Audi A4! Dit is zijn opvolger, de nieuwe Audi A5
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Audi Q4 e-tron