Cupra e-Racer: Elektroracewagen zoekt raceserie
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2FCUPRA-e-Racer_003_HQ.jpg)
De Cupra e-Racer loopt een beetje op de zaken vooruit. Vooralsnog is er geen raceserie voor elektrische toerwagens, maar daar anticipeert het nieuwe performancemerk van Seat wel op met deze 680 pk sterke e-Racer.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2FCUPRA-e-Racer_002_HQ.jpg)
Maximaal 680 pk sterke e-Racer, moeten we zeggen, want dat is het piekvermogen van zijn aandrijflijn, die onder reguliere omstandigheden 408 pk levert. De circuit-Cupra is uitgerust met een 65 kWh batterij. Deze maakt de e-Racer zo’n 300 kilogram zwaarder dan de Leon TCR. Bovendien is het gewicht ook anders verdeeld: 40/60 bij de achterwielaangedreven e-Racer en 60/40 bij de voorwielaangedreven TCR.
In 8,2 seconden naar 200 km/h
De Cupra e-Racer haalt een topsnelheid van 270 km/h en gaat in 3,2 seconden van stilstand naar 100 km/h. Precies 5 seconden later passeert de tellernaald de 200 km/h. Over zijn actieradius rept Cupra niet. Het merk meldt alleen dat de e-Racer genoeg energie aan boord heeft om een race van vijftien minuten uit te rijden.
Lees ook:
Ook interessant
-
Tesla heeft dit probleem nog in ieder geval vijf jaar
-
Caravan trekken wordt (iets) makkelijker met deze elektrische Peugeot
-
Duik in de prijslijst: de Audi A6 mét brandstofmotor
-
In het interieur kun je écht zien dat deze Nissan Micra een Renault 5 is
-
Lexus ES lijkt op goedkopere Toyota, toch ga je enkel deze zien
-
Toyota vernieuwt verkooptopper: dit is de nieuwe RAV4
-
Comeback: Dit is de nieuwe Fiat Grande Panda 4×4
-
Horrorbeelden: remmen AMG GT begeven het op hoge snelheid
-
Deze speciale flitsers delen vanaf nu enkel boetes van 430 euro uit
-
Met enkel elektrische auto’s kom je er niet, aldus BMW
-
Nieuwe Nissan-CEO: ‘Ik heb met vier of vijf crises tegelijk te maken’
-
Er komen maandelijks 1.600 laadpalen bij! En dat is te weinig…