Citroëns Airbumps geaccepteerd
Hoe zou de bedenker van Citroëns Airbumps zich nu voelen? Bij de introductie van de C4 Cactus ontstond er nog de nodige ophef over de opvallende kunststoffen luchtkussens op de flanken.Was hij te ver gegaan? Blijkbaar niet, want de Airbumps zijn dermate geaccepteerd door het publiek dat de bruikbare flankversiering op meerdere modellen zijn te vinden.
Citroën maakte er geen geheim van. De Airbumps zijn gewaagd, stelde het merk. Maar het management van de Franse autobouwer stond achter de slimme vinding en gaf groen licht voor de stootkussens. De consument heeft zijn stem inmiddels laten gelden: de acceptatie is groot. Op de kleinere C3 biedt de fabrikant de mogelijkheid om de Airbumps kosteloos achterwege te laten. Iets waarvoor zelden wordt gekozen, geeft Citroëns productplanner Xavier Peugeot aan. Het merk verkoopt 70% van de C3’s in de luxere uitvoeringen mét Airbumps.
Aangepaste vorm
De luchtkussens maken inmiddels deel uit van Citroëns designstijl. De flankbeschermers komen echter niet op alle modellen in dezelfde vorm, zo toont de fabrikant al met de C5 Aircross aan. “We passen de Airbumps aan het autoconcept aan. Ziet u al een C5 met de Airbumps van de C4 Cactus?” zegt Xavier Peugeot.
Programma
Citroën past de Airbumps inmiddels op de C4 Cactus en C3 toe en levert de stootkussens ook op de reeds aangekondigde C5 Aircross. Ook de C3 Aircross krijgt Airbumps op de flanken.
Lees ook:
Ook interessant
-
Maybach van Huawei: dit is de Maextro S800
-
Duurtest Microlino 45 km/h: per ongeluk op de autoweg
-
Polestar geheimzinnig over uitstellen 6, maar de reden laat zich raden
-
Bedenkelijke one-off Lamborghini is voor dubieuze beroemdheid
-
Citroën roept tienduizenden Nederlandse auto’s terug om veiligheid
-
Duik in de prijslijst: dit kost de nieuwe Opel Grandland in Nederland
-
Dit is hoe extreem oud de gemiddelde Nederlandse auto is
-
Accu-gigant CATL gaat samenwerken met nóg een Europese autofabrikant
-
Hollywood-ster wijst bod van 25 miljoen dollar op zijn auto af
-
Nederlanders in de fout: hoe je wél mistlampen moet gebruiken
-
Duurtest BMW i5 Touring: hoe presteert hij in de winter?
-
Dubieuze uitgaven CEO en grote kosten: dit EV-merk is nu failliet