Deze Citroën C6 krijgen we niet. Gelukkig!
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fcitroen_c6_6-e1461579155141.jpg)
Mocht er ergens al een Citroën C6 op het autokerkhof liggen, dan zou die zich omdraaien in zijn graf. De prachtige, tegendraadse Franse limousine wordt in China opgevolgd door dit zouteloze model. Een Dongfeng Fengshen A9 met een dubbele chevron.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fcitroen_c6_8-e1461579170436.jpg)
Toegegeven, met een afwijkend design verkoop je weinig auto’s. Dat ondervond Citroën met de eerste generatie C6. Want hoe mooi en bijzonder de auto ook was, de Europese koper moest er niks van weten. Logisch dus dat Citroën voor deze C6 voor een conventioneler – lees: inspiratieloos en dodelijk saai – ontwerp heeft gekozen.
LEES OOK: PSA PEUGEOT CITROËN MOGELIJK TERUG NAAR AMERIKA
Het merk had echter weinig keuze, want de C6 is gebaseerd op de Dongfeng Fengshen A9, een vijf meter lange Chinese sedan met een wielbasis van bijna drie meter. Voor de aandrijving zorgt een 1,8 liter turbomotor, die 204 pk en 280 Nm via een automatische zesbak aan de voorwielen doorgeeft. Naar Europa komt de C6 niet en dat is maar goed ook.
Citroën C6
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fcitroen_c6_7-e1461579125440.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fcitroen_c6_12-e1461579079351.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fcitroen_c6_5-e1461579096702.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fcitroen_c6_3-e1461579139462.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fcitroen_c6_2-e1461579111998.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fcitroen_c6_6-e1461579155141.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fcitroen_c6_7-e1461579125440.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fcitroen_c6_12-e1461579079351.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fcitroen_c6_5-e1461579096702.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fcitroen_c6_3-e1461579139462.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fcitroen_c6_2-e1461579111998.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fcitroen_c6_6-e1461579155141.jpg)
Dongfeng Fengshen A9
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fdongfeng_aeolus_a9_7-e1461579518673.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fdongfeng_aeolus_a9_5-e1461579563125.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fdongfeng_aeolus_a9_6-e1461579503551.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fdongfeng_aeolus_a9_13-e1461579582533.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fdongfeng_aeolus_a9_4-e1461579544897.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fdongfeng_aeolus_a9_14-e1461579533444.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fdongfeng_aeolus_a9_7-e1461579518673.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fdongfeng_aeolus_a9_5-e1461579563125.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fdongfeng_aeolus_a9_6-e1461579503551.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fdongfeng_aeolus_a9_13-e1461579582533.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fdongfeng_aeolus_a9_4-e1461579544897.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fdongfeng_aeolus_a9_14-e1461579533444.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Leukste Volkswagen Passat krijgen wij niet! En bedankt, Belastingdienst
-
Deze 58.995 euro kostende Chinees moet jou uit een BMW i5 houden
-
Actiegroep: ‘Verbied afkortingen als PHEV, HEV en MHEV’
-
‘Automobilisten ontkennen steeds vaker schuld bij kleine aanrijding’
-
Duik in de prijslijst: de Ford Puma Gen-E
-
Waarom deze Ferrari 550 Maranello uit 2001 een parachute heeft
-
Pas op, Jan Akkerman en Thijs van Leer! Dit is de eerste focusflitser
-
Hoe (adaptieve) cruise control de kans op een ongeluk vergroot
-
Koop deze Cybertruck-grafkist! Optioneel met Full Self-Burying
-
Volvo EX30 duizenden euro’s goedkoper en nieuwe ‘offroadversie’
-
Efficiëntie van elektromotor is al 97 procent, maar Audi wil meer
-
‘Notoire alcomobilisten moeten alcoholslot in de auto krijgen’