Citroën C1 houdt het hoofd boven water
In het steeds kleiner wordende A-segment houden slechts een paar merken dit segment in leven. De Citroën C1 is daar één van.
Om echter in dit kleine segment interessant te zijn, moet je bij de tijd blijven. De huidige generatie van de Citroën C1 gaat alweer mee sinds 2014, en het is nu tijd voor een update. Verwacht geen grote veranderingen, de C1 blijft in de basis hetzelfde. De uitrustingsniveaus zijn echter wel gewijzigd. Daarnaast zijn er ook nieuwe opties beschikbaar, en een nieuwe carrosseriekleur.
Citroën C1 Live
De basisuitvoering van de Citroën C1, de Live, blijft vrijwel gelijk. Optioneel kun je daar nu wel kiezen voor een uitgebreider audiosysteem. Die uitbreiding bevat onder meer digitale radio (DAB+), Bluetooth, vier luidsprekers, stuurwielbediening en een usb- en aux-aansluiting. De C1 Live is er vanaf €11.990, het uitgebreide audiosysteem kost €350 daarbovenop.
De uitvoering boven de Live is de Feel. Die is voortaan standaard uitgerust met handbediende airco, digitale radio en 15 inch wielen met wieldoppen. Voor €220 kun je daarbij het Pack Comfort kiezen, met getinte ramen achter, verchroomde spiegelkappen, een toerenteller en een met leer bekleed stuurwiel en versnellingspookknop. De Feel is er vanaf €14.350.
De meest luxe uitvoering is de Shine, en die kost minimaal €15.400. Die heeft standaard een 7-inch touchscreen, Apple CarPlay, Android Auto en Mirrorlink. Verder is de Shine uitgevoerd met een achteruitrijcamera, elektrisch bedienbare en verwarmbare buitenspiegels en 15-inch lichtmetalen wielen. Met de update is de Shine nu ook voorzien van digitale radio. Optioneel kun je voor het Pack Nav gaan, waarbij je door 33 landen binnen Europa kunt navigeren. Bij de Citroën C1 Airscape (met het openvouwende canvas dak) is de Feel-uitvoering komen te vervallen. De nieuwe carrosseriekleur is een sjieke groene kleur en luistert naar de naam Emerald.
Vijfdeurs
Alle uitvoeringen van de Citroën C1 zijn op de vijfdeurs variant te verkrijgen, alleen de Live-uitvoering is ook op de driedeurs C1 beschikbaar. In het vooronder van elke uitvoering bevindt zich een 72 pk sterke driecilinder, die is gekoppeld aan een handbak.
Lees ook:
Ook interessant
-
Bij dit type tankstation is benzine tot 10 procent goedkoper
-
Oeps, beelden gelekt! Is dit de nieuwe Kia EV5 GT?
-
Dit kost de Skoda Superb in Nederland, die ineens grotere actieradius heeft
-
In deze spotgoedkope ‘Mercedes G-klasse’ kun je met tien vrienden op pad
-
Nieuwe Citroën ë-C3 AirCross: budget-EV met plek voor zeven
-
Lewis Hamilton maakt zich door deze video ineens erg geliefd
-
De Toyota GR Yaris kost bijna een ton! En bedankt, Belastingdienst
-
De vernieuwde Nissan Qashqai twijfelt aan zijn identiteit
-
ANWB: ‘Steeds minder Nederlanders overwegen elektrische auto’
-
Oef! Wereldwijde Polestar-verkopen kelderen met 40 procent
-
Waarom we straks misschien weer 130 km/h mogen op de snelweg
-
Wees er snel bij! Subsidie tweedehands elektrische auto’s verdwijnt