Citroën C-Élysée komt deze kant op, maar stopt voor de grens
De Citroën C-Élysée trekt op naar het noorden. Na de Europese verkoopstart in 2012 in Spanje is vervolgens in Frankrijk de levering gestart en inmiddels wordt middenklasse-sedan ook in België verkocht. De Nederlandse importeur houdt vooralsnog de grenzen dicht.
Voorlopig dan, benadrukt de woordvoerster van de importeur. Het Nederlandse hoofdkantoor ziet op dit moment geen potentieel in de vierdeurs sedan. Maar de importeur gooit de deur niet keihard dicht. Het aantal aanbieders van een vierdeurs sedan in het C-segment neemt immers toe.
Spaanse productie
De C-Élysée werd in 2012 weliswaar op de Autosalon van Parijs gepresenteerd, de verkoopgebieden voor de sedan lagen niet in (West-)Europa stelde de fabrikant destijds. De Spaanse markt vormde een uitzondering, aangezien de auto daar ook wordt gebouwd voor tal van exportmarkten. Citroën levert de auto in onder andere Oost-Europa, Azië en Zuid-Amerika.
Lees ook:
Ook interessant
-
Deze mooie Volkswagen-SUV ga je om simpele reden nooit zien
-
Snel maatregelen nodig om stroomuitval door EV’s te voorkomen
-
Spotgoedkope MG3 is mega ruim en heeft bijna 200 pk
-
Dit kost de Tesla Model 3 Performance in Nederland
-
Deze twee elektrische auto’s van Hongqi komen dit jaar naar Nederland
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Citroën ë-C3 maakt het de Dacia Spring lastig
-
De elektrische Mercedes-Benz G-klasse heeft één groot probleem
-
MG gaat strijd aan met goedkoopste auto’s: dit kost de MG3 in Nederland
-
Deze gezinsauto van Opel komt elektrisch 700 kilometer ver
-
Tesla ontslaat 14.000 mensen, maar wil Elon Musk miljarden uitkeren
-
Hongqi komt met betaalbare Bentley-kloon (naar Nederland?)
-
Is deze Kia K4 de voorbode van de nieuwe Ceed?