Renault Nissan-baas Carlos Ghosn strijkt drie salarissen op
Zou Carlos Ghosn zich stiekem in drieën kunnen splitsen? Want de Braziliaan is niet alleen directeur van Renault en Nissan, maar sinds kort ook van Mitsubishi. En daar krijgt hij dus drie salarissen voor.
Nissan nam in oktober een belang van 34 procent in Mitsubishi. Het Japanse merk heeft het moeilijk nadat uitkwam dat het heeft gerommeld met verbruikscijfers. Ghosn moet Mitsubishi er weer bovenop helpen.
“Ghosn is een van de best betaalde managers in de auto-industrie”
Als directeur van Renault en Nissan kreeg hij in 2015 ongeveer 17 miljoen dollar (zo’n 16,2 miljoen euro). Hoeveel meer Ghosn krijgt als Mitsubishi-baas is niet bekend.
Aandeelhouders van Mitsubishi hebben ermee ingestemd om de elfkoppige directie van de fabrikant in totaal 26 miljoen dollar (net geen 25 miljoen euro) op jaarbasis te geven, waarvan twee derde in salaris en een derde in aandelen.
LEES OOK: MITSUBISHI SJOEMELT AL SINDS 1991 MET BRANDSTOFVERBRUIK
Ghosn is een van de best betaalde managers in de auto-industrie. Hij moest in 2015 alleen Ford-baas Mark Fields en General Motors-topvrouw Mary Barra boven zich dulden. Die verdienden respectievelijk 18,6 miljoen dollar (17,8 miljoen euro) en 28,6 miljoen dollar (27,3 miljoen euro).
Lees ook:
Ook interessant
-
Oeps, beelden gelekt! Is dit de nieuwe Kia EV5 GT?
-
Dit kost de Skoda Superb in Nederland, die ineens grotere actieradius heeft
-
In deze spotgoedkope ‘Mercedes G-klasse’ kun je met tien vrienden op pad
-
Nieuwe Citroën ë-C3 AirCross: budget-EV met plek voor zeven
-
Lewis Hamilton maakt zich door deze video ineens erg geliefd
-
De Toyota GR Yaris kost bijna een ton! En bedankt, Belastingdienst
-
De vernieuwde Nissan Qashqai twijfelt aan zijn identiteit
-
ANWB: ‘Steeds minder Nederlanders overwegen elektrische auto’
-
Oef! Wereldwijde Polestar-verkopen kelderen met 40 procent
-
Waarom we straks misschien weer 130 km/h mogen op de snelweg
-
Wees er snel bij! Subsidie tweedehands elektrische auto’s verdwijnt
-
Ezel stoot zich geen twee keer aan zelfde steen. Alfa Romeo wel!