Na de Veyron brengt Bugatti wederom een hypercar, de Chiron. Even speelde het management van Bugatti met de gedachte om over te stappen op een high performance limousine. Die is er uiteindelijk niet gekomen. Maar de limousine is niet helemaal afgeserveerd, geeft Wolfgang Dürheimer, CEO van Bugatti, aan.

Bugatti GalibierBugatti Galibier


Bugatti Galibier

"Voor de tijd die ik vooruit kan kijken, zal Bugatti altijd best of the best zijn."

Hypercars

In gesprek met Autovisie geeft Dürheimer aan dat er serieus naar de limousine is gekeken. "We hebben zelfs een studiemodel van de limousine gepresenteerd, de Galibier. Maar ondanks dat de ontwikkeling van het project zich in een vergevorderd stadium bevond, hebben we er toch voor gekozen om voor de hypercar te kiezen. Waarom? Omdat als je naar het verleden kijkt, de hypercars een langer voortbestaan hebben, over een grotere aantrekkingskracht beschikken en bovendien sexyer zijn. En twee zitplaatsen zijn genoeg." Volgens Dürheimer is dat de positionering van Bugatti. "Op dit moment", voegt hij er snel aan toe. Die laatste opmerking impliceert dat Dürheimer een dergelijke snelle limousine voor de toekomst niet uitsluit. "Vooralsnog kiezen we voor de hypercar", zegt de topman.

Welke auto Bugatti ook zal brengen, het moet "exclusief en onnavolgbaar" zijn. "Voor de tijd die ik vooruit kan kijken, zal Bugatti altijd best of the best zijn."

Niet de enige vierpersoons Bugatti

De Galibier is niet de enige vierpersoons Bugatti die de laatste twee eigenaren als concept hebben gebouwd. Begin jaren negentig verscheen de EB112, waarvan uiteindelijk drie exemplaren zijn gebouwd. In de aanloop naar de nieuwe Veyron presenteerde Volkswagen in samenwerking met designhuis ITAL-Design verschillende studiemodellen, inclusief twee vierzitters, de EB118 en EB218.