Breaking news – Audi heeft een nieuw logo! Min of meer, een soort van …
Dit is het nieuwe Audi-logo. Het ziet er net zo uit als het oude logo, maar heeft geen 3D-elementen meer. Waarom niet? Omdat 2D-logo’s beter werken op je telefoon en omdat andere automerken er ook voor hebben gekozen.
Daar. In een paar zinnen uitgelegd waarom de Audi-ringen er nu platter uitzien. Twee Audi-ontwerpers hebben er in een persbericht 842 woorden voor nodig. En dat is veel te veel.
Geen chroom meer voor het Audi-logo
Nogmaals, het beeldmerk van Audi is dus tweedimensionaal geworden (het debuteert op de Q8 E-Tron). Er zit geen illusie van hoogte en diepte meer in. Ook neemt Audi afscheid van ‘chroom’ op zijn logo. De nieuwe kleuren zijn simpelweg zwart en wit.
Ook andere merken met platte logo’s
Audi volgt daarmee gewoon de trend. Onder meer BMW, Dacia, Peugeot, Renault, Skoda en Volkswagen hebben hun logo’s ook plat en minimalistisch gemaakt.
Samengaan van vier Duitse merken
Audi komt voort uit het samengaan van vier automerken: Audi, DKW, Horch en Wanderer. Dat is wat de vier in elkaar gestoken ringen symboliseren. Audi AG ging vroeger door het leven als Auto Union, een unie van automerken.
Lees ook:
Ook interessant
-
Nieuwe versie van Audi A3 gaat strijd aan met de crossover
-
Covermodel: Audi Avant RS2 – Porsches eerste stationcar
-
Waarom de elektrische Audi Q6 E-Tron een rijdende gimmick is
-
Zou iemand deze gimmick van de vernieuwde Audi A3 gebruiken?
-
Audi zwaait nog een legendarisch model uit
-
Deze degelijke Duitse occasion koop je voor 5.000 euro
-
Lotus Eletre vs. Audi SQ8 e-tron: de beste elektrische SUV
-
Occasion voor 25.000 euro: dit is een goede vervanger van je leaseauto
-
Audi 200 Avant quattro vs. Volvo 850 T-5R: Turbo transporters
-
Dit is waarom Amerikanen nu pas een Audi A2 mogen kopen
-
Plagiaat! De Audi Q8 E-Tron Edition Dakar aapt Porsche na
-
Audi A7 Sportback vs. Mercedes CLS: de beste vierdeurs coupe