Breaking news – Audi heeft een nieuw logo! Min of meer, een soort van …
Dit is het nieuwe Audi-logo. Het ziet er net zo uit als het oude logo, maar heeft geen 3D-elementen meer. Waarom niet? Omdat 2D-logo’s beter werken op je telefoon en omdat andere automerken er ook voor hebben gekozen.
Daar. In een paar zinnen uitgelegd waarom de Audi-ringen er nu platter uitzien. Twee Audi-ontwerpers hebben er in een persbericht 842 woorden voor nodig. En dat is veel te veel.
Geen chroom meer voor het Audi-logo
Nogmaals, het beeldmerk van Audi is dus tweedimensionaal geworden (het debuteert op de Q8 E-Tron). Er zit geen illusie van hoogte en diepte meer in. Ook neemt Audi afscheid van ‘chroom’ op zijn logo. De nieuwe kleuren zijn simpelweg zwart en wit.
Ook andere merken met platte logo’s
Audi volgt daarmee gewoon de trend. Onder meer BMW, Dacia, Peugeot, Renault, Skoda en Volkswagen hebben hun logo’s ook plat en minimalistisch gemaakt.
Samengaan van vier Duitse merken
Audi komt voort uit het samengaan van vier automerken: Audi, DKW, Horch en Wanderer. Dat is wat de vier in elkaar gestoken ringen symboliseren. Audi AG ging vroeger door het leven als Auto Union, een unie van automerken.
Lees ook:
Ook interessant
-
Deze grote, zakelijke occasion heb je al voor 10.000 euro
-
Waarom je niet om de A4 hoeft te treuren
-
Chinezen kopen steeds minder Duitse auto’s en dat is een probleem
-
De Audi Q6 Sportback E-Tron koop je niet voor de ruimte, wél voor de range
-
Vernieuwde Auto E-tron GT oogt kwaaier dan ooit, maar is dat niet
-
Deze Duitse occasion van 20.000 euro biedt topkwaliteit
-
Prijs Audi A6 e-tron bekend: iets goedkoper dan BMW-concurrent
-
Geen diesel! Geen SQ5! Nieuwe Audi Q5 alleen als plug-in naar Nederland
-
Audi belooft dat nieuwe RS3 beter is dan ooit: dit is er veranderd
-
Waarom je bij de Audi A6 E-Tron niet moet bumperkleven
-
Oef! Het dashboard van de Audi A5 is niet mooi zonder passagiersdisplay
-
Voor 15.000 euro heb je deze serieuze premium-occasion