Bureauklerken opgelet! De volgende content is NSFW, oftewel ‘not suitable for work’. McLaren heeft ons een aantal zeer zinnenprikkelende platen gestuurd van de kersverse P1 GTR en zijn legendarische voorvader F1 GTR. Doorklikken op eigen risico.

McLaren P1 GTR

McLaren P1 GTR

Want oef... wat ziet die P1 GTR er lekker uit in zijn geel met groene raceoverall! Het is een kledingstuk dat hij heeft geleend van de illustere F1 GTR #06R, de Harrods-McLaren die in 1995 meedeed aan de 24 Uur van Le Mans en in de handen van Derek Bell, zijn zoon Justin Bell en Andy Wallace de derde podiumplaats wist te pakken. Een andere McLaren F1 GTR - chassisnummer #02R, met Ueno Clinic-sponsoring - ging er met het goud vandoor.

"Als je van 1000 pk geen hartverzakking krijgt, weten wij het ook niet meer"

De P1 GTR zal vooralsnog niet gaan strijden in de arena van de autosport. De wagen wordt à la Ferrari FXX verkocht aan puissant rijke liefhebbers, die voor ruim 2,7 miljoen euro mogen deelnemen aan het P1 Driver Programme. McLaren organiseert onder die naam diverse evenementen waarbij eigenaren hun P1 GTR de sporen mogen geven op racebanen als Silverstone in Engeland en Circuit de Catalunya in Spanje. Voor die tijd worden de gelukkigen uitgenodigd op het hoofdkantoor van McLaren voor het passen van een stoeltje en een medische keuring.

Dat laatste is geen overbodige luxe, want als je van 1000 pk geen hartverzakking krijgt, weten wij het ook niet meer. McLaren heeft de 916 pk sterke aandrijflijn van de 'standaard' P1 nog verder gekieteld en peutert nu 800 pk uit de 3,8 liter twinturbo V8 en 200 pk uit de elektrische motor. Daarbij schaafde de sportwagenbouwer uit Woking 50 kg van het wagengewicht af, waardoor de P1 GTR nu zo'n 1350 kg op de weegschaal legt. Een massa die bij 240 km/h met 660 kg aan downforce wordt verzwaard, gegenereerd door die immense vleugel achterop.

LEES HIER ALLE DETAILS OVER DE MCLAREN P1 GTR