Brabus haalt 800 pk uit de Mercedes-AMG GT 63 S
De krachtigste Mercedes van dit moment is de AMG GT 63 S. Dit slagschip haalt 639 pk uit de V8, maar dat wil niet zeggen dat dit genoeg is voor iedereen. De mensen van Brabus vinden het nogal karig, en daarom toveren zij 800 paarden uit de door hun aangepaste AMG GT 63 S.
Duitse tuner Brabus doet al jaren één ding en doet dat bijzonder goed: het uitmonsteren van bestaande Mercedes-modellen. Dit keer is de vierdeursversie van de Mercedes-AMG GT 63 S aan de beurt. Deze werd in Bottrop omgetoverd tot Brabus 800 met, jawel, 800 pk. Hiervoor werd de ‘BRABUS PowerXtra B40S-800 performance upgrade’ geïnstalleerd. Deze omvat onder andere twee nieuw ontwikkelde en vooral grotere turbo’s die een maximale druk van 1,6 bar aankunnen.
Betrouwbaarheid
Daarnaast werd er met de ECU van de AMG gerommeld waardoor de Barbus nu 161 pk en 100 Nm meer uit de vierliter V8 van AMG wist te halen. De totalen komen neer op 800 pk en 1.000 Nm. Daarmee klapt de grote luxe slee binnen 2,9 seconden naar de 100 kilometer per uur en heeft hij een topsnelheid van 315 km/h. En zoals Brabus siert, geven ze ook deze keer weer drie jaar of 100.000 kilometer garantie op de motor. Al dat extra vermogen gaat dus niet ten koste van betrouwbaarheid.
Als kers op de taart heeft Brabus de 800 aan de onderkant versierd met een compleet nieuw uitlaatsysteem. Dit om die twinturbo V8 zo goed mogelijk te laten klinken. De uitlaat bevat meerdere actieve kleppen waarmee het geluid naar wens afgesteld kan worden. Zo is er een ‘Coming Home’-modus waarin de auto relatief stil is. In de ‘Sport’-modus houdt de auto geen blad voor de mond en komt het maximale geluid uit de vier 9 centimeter grote titanium/carbon uitlaatpijpen.
Uiterlijk
Zoals altijd houdt Brabus de auto aan de buitenkant vrij simpel. Helemaal zwart met wat nieuwe koolstofvezel elementen. Deze zijn overigens niet voor niets en verbeteren de aerodynamische prestaties van de auto. Iets minder subtiel zijn de velgen. Deze Monoblock Z ‘Platinum Edition’-velgen meten 21 inch aan de voorkant en 22 inch aan de achterkant en zijn speciaal ontwikkeld om zo weinig mogelijk te wegen.
Het interieur is volledig aan de klant. Brabus biedt hiervoor mogelijkheden die zo ver rijken als de dikte van de klant z’n portemonnee. En als we het dan toch over geld hebben: Brabus geeft de prijs van deze auto alleen op aanvraag.
Lees ook:
Ook interessant
-
Fisker heeft geen geld meer en stopt tijdelijk de productie
-
‘Houd op met vernielen van je Cybertruck!’, zegt Tesla tegen kopers
-
Ruim driekwart van de mannen is weleens agressief in het verkeer
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Smart #3
-
Duurtest: Toyota Prius – Hoe goed is hij daadwerkelijk?
-
Koop nu snel een Porsche 911! Voor het straks te laat is…
-
Skoda Epiq: nieuwe elektrische auto voor slechts 25.000 euro
-
Nieuw onderzoek: schoonste auto van het moment blijkt géén EV
-
Dit weten we over de 5 nieuwe Fiat-modellen
-
Marcello Gandini overleden: deze legendarische auto’s ontwierp hij
-
In beeld: de allerlaatste generatie Nissan GT-R R35
-
De nieuwe Porsche Panamera is…. een Lowrider?