In de basis is de Brabham BT62 een racer speciaal ontwikkeld voor trackdays. De Australische firma werkt echter ook aan een 'straatlegaalkit' om de BT62 met kenteken te krijgen!

Vraag vanuit klanten

Dankzij de Road Compliance Conversion kan Brabham Automotive de BT62 ook straatlegaal aanbieden. De kit is een reactie op grote vraag vanuit kopers om de auto ook met kenteken te kunnen kopen. Voor de Europese markt kost de optie 150.000 pond extra, omgerekend ongeveer 175.000 euro.

Airco

Dankzij de kit kan de bestuurder de rijhoogte bepalen met een speciaal liftsysteem, maar geniet hij of zij ook van airco en extra luxe aan boord. Aan de aandrijflijn wordt niets gewijzigd. Ook in de straatversie huist dus een 700 pk en 667 Nm sterke atmosferische V8-motor, gekoppeld aan een sequentiële zesbak.

Brabham BT62


Zeventig auto's

Brabham produceert van de BT62 in totaal zeventig exemplaren waarvan de eerste vijfendertig hommages zullen zijn aan de vijfendertig Formule 1-overwinningen van het oude Brabham-team. De kosten van één Brabham BT62? Meer dan 1,13 miljoen euro. De eerste straatlegale klantenauto's worden in de zomer van 2019 uitgeleverd.

Autosportklasse

Brabham was een constructeur van racewagens die in 1966 en 1967 de Formule 1-titel pakte en tot 1992 actief bleef in de hoogste autosportklasse. David Brabham - de jongste zoon van oprichter Jack Brabham - richtte in 2014 het nieuwe Brabham Racing op. Deze BT62 is het eerste product van het bedrijf.

Brabham BT62 straatlegaal Foto 1
Brabham BT62
Brabham BT62 straatlegaal Foto 2
Brabham BT62
Brabham BT62 straatlegaal Foto 3
Brabham BT62
Brabham BT62 straatlegaal Foto 4
Brabham BT62
Brabham BT62 straatlegaal Foto 5
Brabham BT62