Tijanni van Groeningen
Tijanni van Groeningen Nieuws 22 jul 2022
Leestijd: 2 minuten

BMW verdedigt keuze voor abonnementsvormen

Dat BMW abonnementsvormen aan het uitrollen is voor bepaalde opties zoals stoelverwarming en rijassistentie is groot nieuws in autoland. Zo groot zelfs, dat BMW besloten heeft om via diens officiële kanalen wat licht op de situatie te werpen.

In Zuid-Korea is het mogelijk om bij het samenstellen van een voertuig te kiezen voor drie verschillende abonnementsvormen voor stoelverwarming. De opties zijn maandelijks, jaarlijks of driejaarlijks. Ook is er (zoals gebruikelijk) de optie om een bedrag af te tikken waarmee je permanent de beschikking krijgt over de feature.

BMW richt zich op de ontstane ophef

Via het officiële twitterkanaal besluit BMW de menigte toe te spreken. Het richt zich op stoelverwarming in het bijzonder (lees dit artikel voor meer informatie).

Eigenaren van een BMW hoeven niet maandelijks te betalen voor bestelde functies

Met de eerste tweet willen de Duitsers mogelijke verwarring rechtzetten. “Eigenaren hoeven GEEN abonnementskosten te betalen voor stoelverwarming of andere opties die besteld zijn bij de aankoop van het voertuig.”

“Modellen die besteld worden met stoelverwarming, hebben stoelverwarming. Daar hoef je niet méér voor te betalen. Dit is nooit veranderd en dat gaat ook niet veranderen.”

BMW Functions On-Demand

De Duitse fabrikant licht toe dat ‘BMW Functions On-Demand’ wel degelijk dergelijke opties aanbiedt. “Deze functie biedt opties aan die getest kunnen worden door klanten om te kijken of ze het willen of niet. Als je de extra opties fijn vindt, kun je upgraden in de BMW ConnectedDrive Store. Zodra je hebt geüpgraded betaal je alleen voor de extra voorzieningen op basis van hoeveel je ze gebruikt.”

Een woordvoerder van BMW USA reageerde eveneens op de ophef en legde uit dat dit mensen meer flexibiliteit geeft. Sommige opties zoals het starten van de motor op afstand willen eigenaren wellicht eerst uitproberen. Daar is nu de mogelijkheid voor volgens de woordvoerder. Toch is dat geen verklaring voor de jaarlijkse en driejaarlijkse abonnementen die de fabrikant in Zuid-Korea aanbiedt op stoelverwarming.

Volledige tweet

Lees hier de serie tweets in zijn totaliteit.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het interessantste autonieuws rechtstreeks in je inbox

Meld je aan voor de Autovisie nieuwsbrief, dan praten wij je ieder weekend bij over het interessantste autonieuws.