Er komt een M4 GTS. BMW wil liever niet dat we dat al weten, maar dan had het merk zijn productplanning maar niet moeten laten slingeren. Een onverlaat maakte er tijdens een interne workshop een foto van.

BMW M3 GTS

BMW M3 GTS

In het document, te zien op de website Bimmerpost, worden zowel de BMW M2 als de M4 GTS genoemd. Naar verluidt komt die eerste eind dit jaar op de markt en troeft hij de huidige M235i Coupé af met een vermogen van minimaal 360 pk. De informatie over de M4 GTS is schaarser, maar kijkend naar de M3 GTS krijgt het model uitbundiger spoilerwerk, een lager wagengewicht, iets meer vermogen en mogelijk waterinjectie, zoals ook de M4 MotoGP Safety Car dat heeft.

"De M4 GTS krijgt mogelijk waterinjectie, zoals ook de M4 MotoGP Safety Car dat heeft"

BMW introduceerde de M3 GTS in november 2009. Het model werd aangedreven door dezelfde atmosferische 4,4 liter V8 als de ‘normale’ M3, maar sleepte er 30 pk meer uit (450 pk tegenover 420 pk) en 40 Nm extra (440 Nm tegenover 400 Nm). Samen met een aangepast onderstel, verbeterde aerodynamica en een ruim 100 kg lager leeggewicht zorgde dat voor een uitermate scherp circuitwapen.

De standaardsprint van stilstand naar 100 km/h deed de M3 GTS in 4,4 seconden (0,3 seconden sneller dan de M3) en zijn topsnelheid lag op niet minder dan 305 km/h (elektronisch afgeregeld op 250 km/h voor de M3). Duur was de tot 135 exemplaren gelimiteerde BMW wel. De alleen in oranje leverbare M3 GTS moest in Nederland ongeveer twee ton opbrengen, terwijl zijn iets minder op track days gefocuste broer voor 115.000 euro mee naar huis mocht.