Zo exclusief als de GTS wordt de BMW M4 CS niet. Toch houdt het na de drieduizend stuks die ervan gebouwd gaan worden niet op, vertelt BMW M's marketingbaas Peter Quintus aan het Amerikaanse Carbuzz.

BMW M4 CS - Autovisie.nlBMW M4 CS - Autovisie.nl


CS

Nadat de productie van de BMW M4 CS erop zit, betekent dat niet het einde van het CS-label. De komende twee jaar worden er drieduizend exemplaren van de M4 CS gemaakt, maar daarna wordt het label voortgezet. Niet op de huidige M4, maar wel op andere M-modellen. Een van die modellen is onlangs al gespot op de Nürburgring: de BMW M2 CS. De formule wordt voor alle modellen hetzelfde, net wat meer vermogen, net wat minder gewicht en nog beter geschikt voor serieus straat- of circuitgebruik.

Vraag

BMW reageert met de CS-modellen op de enorme vraag naar gelimiteerde extra sportieve varianten. De 700 stuks die er van de ultieme M4, de M4 GTS, gemaakt zijn, waren binnen no-time uitverkocht. Er staan wereldwijd nog een aantal exemplaren te koop, maar dan wel tegen woekerprijzen. Marketingbaas Quintus verwacht dan ook dat hij geen enkel probleem zal hebben om drieduizend kopers te vinden voor de BMW M4 CS. Een deel zal zelfs naar kopers van de GTS gaan denkt hij en naar klanten die net achter het net gevist hebben voor die auto. Na de zomer worden de eerste exemplaren uitgeleverd.