De BMW M2 Competition is iets te dik aangekleed om een wolf in schaapskleren, maar desondanks nog redelijk ingetogen. Volgehangen met deze nieuwe M Performance-onderdelen is er van die ingetogenheid echter niets meer over.

M PerformanceM Performance


Spoiler- en stripingpakketten zoals deze hebben een interessante levenscyclus: nu zijn ze een beetje dubieus, over enkele jaren ronduit ordinair en na een kwart eeuw waarschijnlijk helemaal retrocool. Wat ze ook zijn, subtiel zijn ze in ieder geval niet. Al moeten we er natuurlijk bij zeggen dat BMW deze M2 Competition natuurlijk heeft volgehangen om te laten zien wat er allemaal mogelijk is.

Gewichtsbesparing

Er zijn de wereld aan spoilers, diffusers, vinnetjes en andere 'verfraaiingen' van koolstofvezel. Sommige daarvan zorgen ook voor gewichtsbesparing. Wie kiest voor bijvoorbeeld een motorkap, dak en achterklep van koolstofvezel krijgt daar een ongeveer 20 kilogram lichtere M2 Competition voor terug.

Uitlaatsysteem

Daarbij levert BMW een M Performance-onderstel (waarmee de M2 Competition 2 centimeter lager komt te liggen), lichtere 19 inch lichtmetalen wielen, speciale remmen en een M Performance-uitlaatsysteem. Voor het interieur van de M2 Competition zijn uiteraard ook allerlei sportieve opties beschikbaar.

M3/M4-blok

De BMW M2 Competition is uitgerust met een 3,0 liter twinturbo zescilinder lijnmotor. Het M3/M4-blok produceert 410 pk en 550 Nm koppel en is gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak of een zeventraps M DCT-transmissie met dubbele koppeling. De M2 Competition gaat in 4,2 seconden van stilstand naar 100 km/h en haalt een afgeregelde top van 250 km/h.