Duurt even, maar de BMW i8 Roadster komt er echt aan
De BMW i8 Roadster is rijkelijk laat. Hij komt in 2018 op de markt. En dat is vier jaar na de dichte i8 en zelfs zes jaar na de i8 Concept Spyder.
Eigenlijk is dit redelijk open deur-nieuws. We hebben de concept car al gezien en de prototypes die hun rondjes draaien op de Nordschleife. Deze korte video van BMW voegt daar dus niet heel veel aan toe.
BMW i8 Roadster iets zuiniger
Wat technische gegeven dan. Want die zijn hetzelfde als die van de huidige i8. Dat betekent dat de i8 Roadster wordt aangedreven door een 1,5 liter turbodriecilinder en een elektromotor, die samen 362 pk leveren.
LEES OOK: ‘BACK TO THE 80’S’ MET DE GARAGE ITALIA CUSTOMS BMW I3 EN I8
De i8 haalt een top van 250 km/h, doet 0 naar 100 km/h in 4,4 seconden, maar zou ook een verbruik van 1 op 47,6 moeten kunnen halen (CO2-uitstoot: 49 g/km). Het lijkt er dus op dat de i8 Roadster in theorie nog ietsje zuiniger wordt, want BMW geeft een verbruik van 1 op 50 op (CO2-uitstoot 45 g/km).
Lees ook:
Ook interessant
-
Deze Toyota is exclusiever dan een Ferrari | Sjoerds Weetjes 393
-
Duurtest Renault Megane: alle plus- en minpunten
-
De nieuwe Mercedes-AMG G 63 is nu een hybride
-
Waarom bijna niemand de DS4 kocht | Sjoerds Weetjes 392
-
Elektrische Hyundai Ioniq 5 N leuker dan menig sportieve benzineauto
-
Skoda Superb 2024: betere deal dan de Volkswagen Passat?
-
Waarom de elektrische Audi Q6 E-Tron een rijdende gimmick is
-
Hot hatch voor 5.000 euro: Suzuki Swift Sport vs. Fiat Panda 100HP
-
Is de krachtigste Maserati Grecale nog steeds de meest begeerlijke?
-
Uw Garage: Chris heeft een V6 van Alfa Romeo in zijn lelijke eend gebouwd
-
Deze straatlegale raceauto van KTM heeft een bizarre deur | Sjoerds Weetjes 391
-
De nieuwe Porsche Panamera is…. een Lowrider?