Wil je minder dak op je i8, dan betaal je veel meer. BMW heeft de prijzen van de vernieuwde i8 Coupé en de i8 Roadster bekendgemaakt. Die laatste is precies 17.000 euro (!) duurder dan die eerste. Beide staan vanaf mei bij de dealer.

BMW i8BMW i8


De i8 Coupé is er vanaf 146.995 euro (waarvan 'slechts' 1614 euro BPM) en de i8 Roadster kost minstens 163.995 euro (waarvan 1962 euro BPM). Van de i8 Roadster First Edition worden precies tweehonderd exemplaren gebouwd, waarvan vijf naar Nederland komen. De First Edition kost 16.995 euro meer dan de reguliere i8 Roadster. Bijna 17.000 euro dus voor zwarte wielen, matzwarte exterieuraccenten, koolstofvezel interieurlijsten, een Harman Kardon-geluidssysteem en First Edition-badges.

Grotere elektrische actieradius

Wat is er nieuw aan de BMW i8? Zijn 1,5 liter driecilinder benzinemotor levert nog steeds 231 pk, maar zijn elektromotor is 12 pk sterker, waardoor die nu 143 pk levert. Zijn systeemvermogen komt daarmee uit op 374 pk (was 362 pk). De dichte i8 sprint in 4,4 seconden van stilstand naar 100 km/h. Zijn Roadster-broer doet daar 0,2 seconden langer over. Beide hebben een afgeregelde topsnelheid van 250 km/h. De capaciteit van de batterij steeg van 7,1 naar 11,6 kWh. De volledig elektrische actieradius is nu 53 kilometer voor de i8 Roadster en 55 kilometer voor de i8 Coupé.