Dit soort auto's begrijpen we niet helemaal. Want waarom zouden liefhebbers van de BMW 2002 een omgebouwde 135i Cabriolet willen hebben? Een originele 2002 is immers niet alleen authentieker, maar ook nog eens een stuk goedkoper dan deze ETA 02 Cabrio.

BMW ETA 02 CabrioBMW ETA 02 Cabrio


De wonderlijke creatie is bedacht door Everytimer Automobile. Het Duitse bedrijf heeft een 135i Cabriolet voorzien van een gloednieuwe glasvezel carrosserie. En het moet gezegd: de ETA 02 Cabrio lijkt redelijk op de 2002 Cabriolet. Alleen de voorruit - die veel schuiner staat dan bij het origineel - doorbreekt de illusie een beetje.

Zescilinder turbomotor

Aan de onderhuidse techniek en het interieur heeft Everytimer Automobile niets veranderd. Dat betekent dat er nog steeds een 3,0 liter zescilinder turbomotor voorin ligt met 306 pk en 400 Nm koppel. Daarmee zou de ETA 02 Cabrio goed moeten zijn voor een sprint van stilstand naar 100 km/h in 5,6 seconden en een top van 250 km/h.

Niet goedkoop

We schreven er in de intro al over: de nostalgische cabrio is niet goedkoop. Verre van dat zelfs. Als koper moet je zelf een 135i Cabriolet aanleveren (tweedehands voor zo'n 20.000 - 25.000 euro) en daarna vraagt Everytimer Automobile maar liefst 70.000 euro voor de ombouw. Dus ja, wie heeft dat er voor over?