BMW ETA 02 Cabrio: Moderne 2002 op basis van 1 Serie
Dit soort auto’s begrijpen we niet helemaal. Want waarom zouden liefhebbers van de BMW 2002 een omgebouwde 135i Cabriolet willen hebben? Een originele 2002 is immers niet alleen authentieker, maar ook nog eens een stuk goedkoper dan deze ETA 02 Cabrio.
De wonderlijke creatie is bedacht door Everytimer Automobile. Het Duitse bedrijf heeft een 135i Cabriolet voorzien van een gloednieuwe glasvezel carrosserie. En het moet gezegd: de ETA 02 Cabrio lijkt redelijk op de 2002 Cabriolet. Alleen de voorruit – die veel schuiner staat dan bij het origineel – doorbreekt de illusie een beetje.
Zescilinder turbomotor
Aan de onderhuidse techniek en het interieur heeft Everytimer Automobile niets veranderd. Dat betekent dat er nog steeds een 3,0 liter zescilinder turbomotor voorin ligt met 306 pk en 400 Nm koppel. Daarmee zou de ETA 02 Cabrio goed moeten zijn voor een sprint van stilstand naar 100 km/h in 5,6 seconden en een top van 250 km/h.
Niet goedkoop
We schreven er in de intro al over: de nostalgische cabrio is niet goedkoop. Verre van dat zelfs. Als koper moet je zelf een 135i Cabriolet aanleveren (tweedehands voor zo’n 20.000 – 25.000 euro) en daarna vraagt Everytimer Automobile maar liefst 70.000 euro voor de ombouw. Dus ja, wie heeft dat er voor over?
Lees ook:
Ook interessant
-
De BMW M5 Touring is niet voor de poes (en hond)
-
Nederlandse overheid verkoopt dubieuze Dodge Challenger
-
Donkerblauw kenteken op moderne auto of motor: mag dat?
-
Dit is een Hyundai Nexo, maar dan met een stuk meer bepantsering
-
Dit is de eerste elektrische auto van Suzuki
-
Dit is de top 10 populairste occasions van het moment
-
Zo herken je een speedboat in de nieuwe Bertone Runabout
-
Deze Suzuki-occasion is een baby-supercar met vleugeldeuren
-
Voor 2,7 miljoen euro ben je helemaal het Batmannetje
-
Gratis award als je Mercedes 250.000 kilometer op de klok heeft
-
Amerikaanse 4×4 is nu betaalbaar als occasion
-
Opel-topman tegen importheffingen: ‘We moeten zelf concurrerend zijn’