BMW, Daimler, Ford en Volkswagen bouwen Europees laadnetwerk
Elektrische auto’s, hoe bruikbaar ze tegenwoordig ook zijn, hebben nog steeds twee achilleshielen: hun soms beperkte bereik en hun relatief lange oplaadtijd. Daarom slaan BMW, Daimler, Ford en Volkswagen de handen ineen om een ultrasnel laadnetwerk langs Europese snelwegen te creëren.
Hun doel is om binnen afzienbare tijd een groot aantal oplaadstations langs de belangrijkste snelwegen in Europa te bouwen, waardoor het voor bezitters van elektrische auto’s mogelijk wordt om lange afstanden te overbruggen. BMW Group, Daimler, Ford Motor Company en Volkswagen Group (in de vorm van Audi en Porsche) hebben daartoe een overeenkomst ondertekend.
LEES OOK: DAIMLER INVESTEERT 10 MILJARD IN STEKKERVOERTUIGEN
De laadstations moeten een vermogen krijgen van 350 kW. Ter vergelijking: de zes krachtigste snellaadstations van de ANWB hebben momenteel een vermogen van maximaal 50 kW. De autofabrikanten willen in 2017 met de bouw van hun netwerk beginnen en gaan in eerste instantie voor ongeveer vierhonderd locaties in Europa. In 2020 moet dat aantal zijn gegroeid naar enkele duizenden.
Lees ook:
Ook interessant
-
Snel maatregelen nodig om stroomuitval door EV’s te voorkomen
-
Spotgoedkope MG3 is mega ruim en heeft bijna 200 pk
-
Dit kost de Tesla Model 3 Performance in Nederland
-
Deze twee elektrische auto’s van Hongqi komen dit jaar naar Nederland
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Citroën ë-C3 maakt het de Dacia Spring lastig
-
De elektrische Mercedes-Benz G-klasse heeft één groot probleem
-
MG gaat strijd aan met goedkoopste auto’s: dit kost de MG3 in Nederland
-
Deze gezinsauto van Opel komt elektrisch 700 kilometer ver
-
Tesla ontslaat 14.000 mensen, maar wil Elon Musk miljarden uitkeren
-
Hongqi komt met betaalbare Bentley-kloon (naar Nederland?)
-
Is deze Kia K4 de voorbode van de nieuwe Ceed?
-
Nieuwe Porsche Cayenne GTS: niet de sterkste, wel de duurste