BMW Concept X2: Voor als een X1 te praktisch is
Goh, wij hadden nou altijd al het gevoel dat er zo weinig te kiezen was in het SUV-gamma van BMW. Want wat nou als je een X3 te groot vindt, maar een X1 te praktisch? Geen nood, want dan is er binnenkort de X2.
Wat is het voor ding? Tja, daar hoeven we niet al te veel woorden aan vuil te maken. Zoals de X4 staat tot de X3 en de X6 tot de X5, zo staat deze X2 tot de X1. De nieuweling is de ‘coupévariant’ van die laatste, al zien we in dit studiemodel weinig ‘coupé’ terug. Maar het is er wel één hoor, roept BMW, kijk maar naar het logo op de C-stijl. Dat zat daar ook bij de CS-coupés (E9) uit de jaren zestig en zeventig.
LEES OOK: TEST – BMW X1 VERSUS RANGE ROVER EVOQUE
En daar houdt BMW’s verhaal op. Er wordt niets vermeld over de techniek in de Concept X2, al zal het productiemodel onderhuids op de X1 leunen. “De BMW Concept X2 is een auto voor actieve mensen die zoeken naar een combinatie van plezier en praktisch nut”, lezen we tot slot. Hè, dat is nou jammer. Altijd maar dat actieve in persberichten. Waarom worden auto’s nooit eens ontworpen voor lamzakken?
Lees ook:
Ook interessant
-
Oeps, beelden gelekt! Is dit de nieuwe Kia EV5 GT?
-
Dit kost de Skoda Superb in Nederland, die ineens grotere actieradius heeft
-
In deze spotgoedkope ‘Mercedes G-klasse’ kun je met tien vrienden op pad
-
Nieuwe Citroën ë-C3 AirCross: budget-EV met plek voor zeven
-
Lewis Hamilton maakt zich door deze video ineens erg geliefd
-
De Toyota GR Yaris kost bijna een ton! En bedankt, Belastingdienst
-
De vernieuwde Nissan Qashqai twijfelt aan zijn identiteit
-
ANWB: ‘Steeds minder Nederlanders overwegen elektrische auto’
-
Oef! Wereldwijde Polestar-verkopen kelderen met 40 procent
-
Waarom we straks misschien weer 130 km/h mogen op de snelweg
-
Wees er snel bij! Subsidie tweedehands elektrische auto’s verdwijnt
-
Ezel stoot zich geen twee keer aan zelfde steen. Alfa Romeo wel!