BMW 8 Serie behoudt looks van Concept 8 Series niet
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fp90290762-highres-1.jpg)
Toegegeven, deze BMW 8 Serie is nog ingepakt met camouflageplastic, maar één ding is alvast duidelijk… Het productiemodel lijkt niet echt op de spectaculaire BMW Concept 8 Series.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fp90290764-highres-1.jpg)
Niet dat we anders hadden verwacht overigens. Immers, de eisen aan een productieauto staan stilistische uitspattingen vaak in de weg. Dus weg zijn die twee enorme, naar voren hellende nieren! Weg zijn die nijdig geknepen koplampen! En weg zijn die uitgesproken uithollingen in de deuren!
Op basis van 7 Serie
Ook duidelijk is dat er een lel van een auto staat. De BMW 6 Serie was gebaseerd op de 5 Serie, deze 8 Serie deelt zijn technische basis met de 7 Serie. Wat ook betekent dat de motorisering grotendeels overeen zal komen.
BMW M8 GTE
Daarbij debuteert ook de M8. Dit weekend al als M8 GTE tijdens de 24 uur van Daytona en later als straatlegale sportwagen. Deze krijgt naar alle waarschijnlijk de uit de M5 bekende 4,4 liter twinturbo V8 in de neus.
Twaalfcilinder
De oorspronkelijke BMW 8 Serie debuteerde in 1989 als 850i, met een 300 pk sterke 5,0 liter V12. Latere modellen waren de 840i (4.0 V8, 286 pk), 840Ci (4.4 V8, 286 pk), 850Ci (5.4 V12, 320 pk) en 850CSi (5.6 V12, 380 pk). Een M8 was in ontwikkeling, maar werd geschrapt.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fp90290762-highres-1.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fp90290767-highres-1.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fp90290765-highres-1.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fp90290766-highres-1.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fp90290763-highres-1.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fp90290769-highres-1.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fp90290762-highres-1.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fp90290767-highres-1.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fp90290765-highres-1.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fp90290766-highres-1.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fp90290763-highres-1.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fp90290769-highres-1.jpg)
BMW Concept 8 Series (2017)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fbmw_concept_8_series_91.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fbmw_concept_8_series_90.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fbmw_concept_8_series_52.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fbmw_concept_8_series_3.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fbmw_concept_8_series_2.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fbmw_concept_8_series_38.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fbmw_concept_8_series_91.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fbmw_concept_8_series_90.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fbmw_concept_8_series_52.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fbmw_concept_8_series_3.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fbmw_concept_8_series_2.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fbmw_concept_8_series_38.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
De allereerste Europese turbo-auto is angstaanjagend leuk! De BMW 2002 Turbo (1973)
-
Koopwijzer: BMW 5-serie – problemen, uitvoeringen en prijzen
-
Jammer, joh! BMW zet géén Pikes Peak-record met de XM
-
Waarom BMW het ‘loser’-gebaar maakt richting Audi en Mercedes
-
Weer ontslagen! Er blijft weinig personeel over bij VDL Nedcar
-
Deze hybride-BMW met vleugeldeuren kost nog maar 1/3 van de nieuwprijs
-
Oeps! De BMW 5-Serie en 7-Serie zijn iets té zelfrijdend
-
Hoe Toyota’s en BMW’s jouw iPhone 15 kapot maken
-
Dit is het daadwerkelijke verbruik van de BMW X5 (xDrive50e)
-
Deze BMW 2000tii is de redder van het merk!
-
VDL Nedcar blijft tóch BMW’s bouwen! Althans, delen ervan…
-
Waarom de X2 en iX2 eindelijk bij de rest van de BMW-modellen passen