6 Serie Gran Turismo nog steeds een goed alternatief?
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F05%2FP90389861_highRes_the-new-bmw-640i-xdr.jpg)
De BMW 6 Serie Gran Turismo heeft ook zijn facelift gekregen, geheel in lijn met de 5 Serie. Overigens niet geheel onverwacht, aangezien hij enkele jaren geleden nog 5 Serie GT heette.
Meestal gaat een 5 Serie zo’n zeven jaar mee, dus na 3,5 jaar is een facelift de meest logische ingreep. De 6 Serie GT verving 3 jaar geleden de in 2009 geïntroduceerde 5 Serie GT. Die was door BMW ontworpen als alternatief voor een SUV, aangezien niet iedereen even enthousiast was over bijvoorbeeld een X5.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F05%2FP90389860_highRes_the-new-bmw-640i-xdr.jpg)
Precies genoeg
De ingrepen zijn niet zo groot dat er een compleet ander model voor je staat. Toch is de 6 Serie GT er op vooruit gegaan, en oogt hij weer een stuk moderner. Eigenlijk zijn die minimale ingrepen precies genoeg. Vooral het front heeft, net als bij de 5 Serie, een nieuwe uitstraling gekregen. De grille is zowel in de hoogte als breedte toegenomen, en is iets lager geplaatst. De chromen omlijsting is voortaan uit een geheel gemaakt, zodat-ie in lijn is met de andere nieuwe modellen van het merk. De koplampen zijn afgeslankt, en dat is tevens de meest opvallende verandering aan de voorzijde. Standaard op de 6 Serie GT zijn adaptieve led-koplampen met matrixtechnologie. Vanaf nu krijgen ook alle modellen standaard de uitlaatsierstukken in trapeze-vorm, ongeacht de motorvariant. Wat ook tot de standaarduitrusting hoort is achterwielophanging met luchtvering, voorzien van automatische niveauregeling.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F05%2FP90389861_highRes_the-new-bmw-640i-xdr.jpg)
Standaard luxe aangekleed
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F05%2FP90389880_highRes_the-new-bmw-640i-xdr.jpg)
Mild-hybride
Om de uitstoot naar beneden te drukken, heeft BMW het elektrificatieprogramma van de 6 Serie GT uitgebreid. Standaard zijn nu alle vier- en zescilindermodellen van de luxe niet-SUV uitgerust met een 48V mild-hybridesysteem. Dit kan met tussensprintjes en optrekken voor 11 pk extra zorgen, maar is vooral bedoeld om wat werk van de verbrandingsmotor over te nemen. Zo worden het verbruik en de uitstoot verder teruggedrongen. De accu wordt bijgeladen door een regeneratief remsysteem.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F05%2FP90389862_highRes_the-new-bmw-640i-xdr.jpg)
Vervanger voor X5
Maar de 6 Serie GT is er dus voornamelijk als alternatief voor de mensen die een BMW X5 niet kunnen bekoren. En dat terwijl de huidige X5 er erg goed uitziet, om nog maar te zwijgen over de extra binnenruimte. Zou jij de X5 laten staan voor deze 6 Serie Gran Turismo?
Lees ook:
Ook interessant
-
‘Audi en VW zullen brandstofmodellen in leven houden met facelifts’
-
Dit voorstel van Honda maakte Nissan kwaad bij fusiegesprek
-
Volvo XC60 oogt anders en is plots duizenden euro’s goedkoper
-
EV-rijders betalen plots fors meer aan de publieke laadpaal
-
Hoe Audi minder auto’s gaat verkopen om meer geld te verdienen
-
In dit land is de Porsche 911 de bestverkochte nieuwe auto
-
De Nissan Ariya Nismo rijdt geweldig, maar heeft één groot nadeel
-
Deze Kia EV4 komt de Volkswagen ID.3 een oplawaai geven
-
Dit prototype van de nieuwe BMW M3 heeft 18.000 Nm koppel!
-
Lucid bouwt volstrekt overbodige elektrische auto’s, vindt het merk zelf
-
Zo zien de compacte Volkswagen ID.1 en ID.2X eruit
-
Goed nieuws voor occasionkoper: prijs gebruikte Tesla is gekelderd