BMW 4 Serie Coupé: geen weg meer terug!
Voor veel BMW-aanhangers is een zwarte dag aangebroken, want de BMW 4 Serie Coupé met zijn enorme grote neusgaten, die de nieren vervangen, is in productie gegaan. De Duitse autobouwer bouwt de vierzits coupé in zijn fabriek in het Duitse Dingolfing.
Wat zijn de meningen over de BMW 4 Serie Coupé verdeeld, of je vindt hem spuug- en spuuglelijk of je kunt de inspanningen van BMW’s designbaas Adriaan van Hooydonk waarderen. Aan de hand van de eerste foto’s waren er echter meer negatieve reacties op internet te vinden dan positieve, maar klagers laten nu eenmaal sneller van zich horen dan personen die tevreden zijn.
Te extreem?
Nu hebben nieuwe BMW-modellen wel het probleem dat ze niet fotogeniek zijn, zoals ook de 1 Serie in eerste instantie matig werd ontvangen. Hoe zit dat bij de 4 Serie Coupé? Is de grille te extreem of valt het straks op de openbare weg allemaal wel mee? We zullen het binnenkort definitief weten, want de eerste exemplaren verlaten momenteel de fabriek.
Eerste loot
De Coupé-variant bijt de spits af. Binnen afzienbare tijd volgen andere varianten, zoals de Cabriolet en de i4. De M4-uitmonsteringen volgen in de slipstream. Het is de tweede generatie 4 Serie, maar de stamboom startte in de jaren negentig als onderdeel van de 3 Serie. BMW gaf de Coupé een eigen daklijn en voorruitstijl in plaats van een sedan-koets te voorzien van slechts twee portieren. De grootste liefhebbers voor de 4 Serie Coupé wonen in de Verenigde Staten, Groot-Brittannië en Duitsland. De levering van de eerste loot aan de 4 Serie-stam start in oktober.
Eerste foto’s BMW 4 Serie Coupé
BMW bouwt de 4 Coupé zoals geschreven in Dingolfing, Duitsland. De fabriek is een van de 31 productiefaciliteiten van het Duitse merk. Naast de spinsplinternieuwe coupé rollen er dagelijks 1.500 modellen van de 3 Serie, 4 Serie, 5 Serie, 6 Serie, 7 Serie en 8 Serie van de band, wat het totaal in 2019 op 285.000 stuks bracht. Het bouwt in de fabriek tevens de koetswerken van Rolls-Royce. In 2021 voegt BMW het productiemodel van de iNEXT aan het programma toe.
Lees ook:
Ook interessant
-
Waarom dit de slechtste ode aan de BMW M1 ooit is
-
Occasionmarkt: meer hybrides, lagere prijzen
-
Zoveel? Dit is hoeveel motoren alle BMW M-modellen krijgen
-
Straatlegale sportwagen wil eigenlijk Formule 1-auto zijn
-
Is de Skoda Elroq de redding van de Volkswagen Group?
-
Rapport: dit is de échte reden dat het zo slecht gaat bij Nissan
-
Leasecontracten lopen af: elektrische Volkswagen wordt goedkoper in 2025
-
‘1.000 kilometer met Honda-accu’: waarom die claim weinig zegt
-
Nieuwe Formule 1-serie over Ayrton Senna moet je gezien hebben
-
Exclusief: op pad met Tsjechische hypercar van €1,4 miljoen
-
Elektrische Vinfast VF6 is best concurrerend geprijsd
-
Amnesty: ‘Elektrische auto’s zijn slecht voor de mensenrechten’