Klassiekerliefhebbers weten waar ze van 6 tot en met 10 april moeten zijn. Op Techno Classica in Essen, want daar pakken de grote Duitse autofabrikanten als vanouds flink uit. Audi neemt bijvoorbeeld een aantal unieke concept cars uit het verleden mee.

De Audi Quattro Spyder bijvoorbeeld, een sportwagen met een middenmotor die in 1991 op de autoshow van Frankfurt werd voorgesteld. Kopers voor de auto waren er genoeg, maar de Quattro Spyder bleek te duur voor serieproductie. Het bleef bij één studiemodel.

"De Audi Avus Quattro werd aangedreven door een 509 pk sterke W12"

Eveneens in 1991 liet Audi de Avus Quattro zien. Deze ‘zilveren’ supersportwagen werd aangedreven door een 509 pk sterke W12, een blok dat later in gewijzigde vorm in de Bugatti Veyron kwam te liggen.

LEES OOK: HÉ, DIE HEBBEN WE EERDER GEZIEN - AUDI R8 SPYDER 

Verder neemt Audi de mysterieuze Group S mee, een prototype dat werd ontwikkeld voor Group S, de nog extremere opvolger van de Group B-rallyklasse, maar nooit aan de start kwam omdat Group B (en Group S) in 1986 werden verboden na een reeks dodelijke rallyongelukken.

Audi Quattro Spyder

Audi Avus Quattro

Audi Group S