Honda-nieuws uit Pebble Beach. De NSX behoudt zijn 581 pk sterke aandrijflijn, maar krijgt een aantal verbeteringen aan het onderstel en wat uiterlijke aanpassingen mee.

Honda NSX


Honda monteert stevigere stabilisatorstangen, die de stijfheid aan de voor- en achterzijde met respectievelijk 26 en 19 procent verbeteren. Daarbij heeft het merk gesleuteld aan de software van de stuurbekrachtiging, het stabiliteitssysteem en de actieve magnetische dempers. Die laatste zouden nu comfortabeler moeten zijn in hun zachtste stand en stijver in hun racemodus. Volgens Honda is de vernieuwde NSX door de aanpassingen 2 seconden sneller op het circuit van Suzuka.

Thermal Orange

Visuele upgrades zijn er nauwelijks. De verchroomde 'snor' op de neus is voortaan in de carrosseriekleur uitgevoerd en er zijn meer hoogglans zwarte exterieurdetails. Daarbij is er een nieuwe kleur leverbaar: Thermal Orange Pearl. In het interieur kunnen kopers nu kiezen voor een volledig rood lederen interieur. Er is ook een Indigo Blue-optie beschikbaar met een mix van leer en Alcantara.

Twinturbo V6

Aan de aandrijflijn veranderde Honda weinig. De NSX beschikt nog steeds over een 507 en 550 Nm sterke 3,5 liter twinturbo V6 en twee elektromotoren. Met het oog op de Euro 6d Temp-eisen heeft de zescilinder andere injectoren, een nieuw partikelfilter en een verbeterde hittehuishouding. Het totale vermogen en koppel liggen op 581 pk en 645 Nm. Daarmee gaat de hybridesportwagen in 2,9 seconden van stilstand naar 100 km/h en haalt hij een top van 308 km/h.

honda_nsx_486
Honda NSX
honda nsx 1
Honda NSX

 

Abonneer je gratis op Autovisie YouTube

Mis geen enkele video van de makers van Autovisie!

Join!