Bentley Continental GT Convertible is net zo stil als de coupé
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fbentley-continental-gt-convertible-14-e1543089825460.jpg)
Bentley claimt dat de softtop van de nieuwe generatie Continental GT Convertible zo goed geïsoleerd is, dat de vierzits cabriolet met gesloten kap net zo stil is als de vorige generatie Continental GT.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fbentley-continental-gt-convertible-7-e1543089852434.jpg)
De cabriolet beschikt over een nieuw ontwikkelde en getekende softtop. De kap laat zich na een druk op de knop in 19 tellen volledig openen of sluiten. Het proces kan in werking worden gezet, wanneer de auto of stilstaat of niet harder rijdt dan 50 km/h. De geopende kap laat zich z-vormig op- en dichtvouwen en ligt in geopende stand onder een harde tonneaucover. Achter de tweede zitrij bevindt zich een pop-up rolbeugelsysteem die zich in geval van een aanrijding of hellende beweging automatisch activeert.
Nekverwarmers
Om de rit in de nazomer en op lange zwoele zomeravonden te veraangenamen levert Bentley wederom nekverwarmers in de voorstoelen. Naar verluidt produceren ze minder geluid dan op het vorige type. De temperatuur van de lucht kan hoger worden ingesteld dan voorheen. Voor wie maximaal open wilt rijden is ook stuurverwarming leverbaar, net als verwarmingselementen in de stoelen en armleuningen.
Lichter en stijver
Voor de carrosserie biedt Bentley tientallen lakken aan, maar voor de softtop is eveneens keuze uit tal van tinten. In totaal zijn er zeven verschillende kleuren. De fabrikant claimt dat de kale koets van de open vierzitter 20% lichter is in vergelijking met die van zijn voorganger, maar tegelijkertijd ook 5% stijver is. In vergelijking met de vorige editie staan de wielen verder naar voren, waardoor het mogelijk was om de motorruimte te vergroten en de neuspartij te verlagen. De GT Convertible is parallel aan de coupévariant ontworpen en ontwikkeld. Vandaar dat het percentage gelijke technische componenten hoger is dan bij de eerste twee edities. Zo is het ontwerp van de taillelijn van de GT Coupé afgeleid van die van de GT Convertible. Het is nu mogelijk om op de cabriolet 22 inch grote wielen -ook onderdeel van het Mulliner Driving Specification-pakket- te bestellen.
W12-motor
Bij de verkoopstart is er louter een W12-benzinemotor met vier turbo’s, directe inspuiting en cilinderuitschakeling leverbaar. Het immense blok kent een cilinderinhoud van 6,0 liter en produceert 635 pk en 900 Nm. De motor, gekoppeld aan een automatische achttrapsautomaat, brengt de vierwielaangedreven cabriolet in 3,8 tellen van stilstand naar 100 km/h. De opgegeven topsnelheid bedraagt 333 km/h.
Prijzen
Bentley zal de Continental GT Convertible volgend jaar op de markt brengen. De prijzen zijn nog niet bekend.
Lees ook:
Ook interessant
-
Deze bekeuringen moet je niet betalen!
-
Mistig? Dit is wanneer je mistlampen mag gebruiken
-
Bijna 40 procent van de Nederlanders vult ruitenvloeistof eigen auto niet bij
-
De BMW X2 moet gewoon lekker normaal doen
-
Waarom de elektrische auto van Huawei Tesla van zijn troon kan stoten
-
Autorijden is duur: maar carpoolen voor veel Nederlanders geen optie
-
Deze occasion wil je: Renault Sport Spider, exclusieve tweezitter
-
Dubbel pijn: Ferrari F40 Barbie-auto crasht
-
Dit zijn de 5 duurste landen om benzine te tanken
-
Waarom de nieuwe iPhone handig is voor Tesla-eigenaren
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Mercedes-Benz E-klasse
-
Meer dan 50% van de Nederlanders overweegt geen Chinese elektrische auto