Om aan de alsmaar strenger wordende emissieregels te voldoen, halen autofabrikanten alles uit de kast. En dus moet ook een merk als Bentley aan de bak. Zij kondigen nu definitief de komst van de Bentley Bentayga Hybrid aan. 

Bentley Bentayga Hybrid


Vorig jaar al presenteerde Bentley de stekkerversie van de Bentayga op de autoshow van Genève. Daar werd al duidelijk dat er - zoals bij de meeste plug-in hybrides - optioneel weinig verschillen zijn met de reguliere modellen. Nu kondigt Bentley dan ook daadwerkelijk de komst van de stekkerversie aan en deelt het alle details.

Turbo

Geen grote twaalf- of achtcilinder, deze keer. De hybride-aandrijflijn bestaat uit een 3.0-liter V6 met turbo in combinatie met een 120 pk-sterke elektromotor. Het systeemvermogen komt daarmee uit op 443 pk en 700 Nm. De batterij is 17,3 kWh groot, waarmee de Bentayga 39 kilometer volledig elektrisch kan rijden. Het opladen van dat gehele pakket duurt zo'n 2,5 uur.

Bentley Bentayga Hybrid


Dat alles moet ervoor zorgen dat de Bentayga in 5,5 seconden naar de 100 km/h sprint en bij 254 km/h stopt met versnellen. Volgens de WLTP-meetmethode stoot 'ie 79 gram CO2 per kilometer uit en komt het gecombineerde verbruik van de eerste 100 kilometer uit op 1 op 28,6 uit. Dat geeft natuurlijk een ontzettend relatief en dus een beetje vertekend beeld. Want rijd je het eerste deel van je trip volledig elektrisch en schakel je daarna de benzinemotor in, ligt het er voor je gebruik maar net aan hoe ver je rijdt.

Prijs

De Bentley Bentayga Hybride is er in Europa vanaf €141.000, al zijn Nederlands prijzen nog niet bekend. Rond het einde van het jaar moeten de eerste stekkerversies aan klanten worden geleverd.

UPDATE: In Nederland is de Bentley Bentayga Hybrid vanaf €182.473 leverbaar.

Bentley Bentayga Hybrid
Bentley Bentayga Hybrid
Bentley Bentayga Hybrid
Bentley Bentayga Hybrid
Bentley Bentayga Hybrid
Bentley Bentayga Hybrid
Bentley Bentayga Hybrid
Bentley Bentayga Hybrid