De nieuwe Audi Skysphere is een echte Transformer
Audi laat haar gloednieuwe conceptauto zien: de Skysphere. Het model is qua design al een opvallende verschijning, maar de twee identiteiten van de auto is wat echt verbaasd.
Het designteam van Audi keek vast veel naar de film Transformers. De bolide kan zich namelijk voordoen als sportwagen, maar ook als luxe GT.
Een levensechte Transformer op jouw oprit
Met een druk op de knop wordt de wielbasis en lengte van de Audi Skysphere verlengt met 25 centimeter (tot een totale lengte van 5,19 meter). Ook krijg je een stuur in handen en pedalen onder je zolen. Wanneer je vervolgens niet sportief noch zelf wilt rijden, verdwijnt het stuur onder het dashboard en duiken de pedalen onder je voeten weg.
Deze zelfrijdende modus noemt Audi “GT” en zorgt ervoor dat passagiers ultiem kunnen ontspannen in de Audi Skysphere. De Transformer maakt zou autonoom moeten kunnen rijden op niveau 4. Een level dat veilig en comfortabel genoeg moet functioneren om je handsfree naar je bestemming te vervoeren.
De Audi Skysphere is – natuurlijk – volledig elektrisch en beschikt over een elektromotor met ruim 630 pk en een koppel van 750 Nm. Deze motor wordt van elektriciteit voorzien door een 80 kWh accupakket waarmee hij 500 kilometer actieradius heeft in de zuinige GT-modus. Dit komt mede door de goede aerodynamica, die naast de vorm van de auto ook het design van de wielen heeft beïnvloed.
Audi laat met Skyshere toekomstvisie zien
De Transformer is een echt conceptmodel en zullen we waarschijnlijk nooit op de openbare weg zien rijden. Toch geeft Audi met dit model een duidelijke visie voor de toekomst weer: elektrische auto’s die naast dat ze autonoom en veilig zijn ook nog plezier kunnen bieden. Een uitschuifbare koets lijkt in dat geval een wat prijzige optie. Al maakt het de auto wel een extra interessante conceptversie.
Lees ook:
Ook interessant
-
Covermodel: Audi Avant RS2 – Porsches eerste stationcar
-
Waarom de elektrische Audi Q6 E-Tron een rijdende gimmick is
-
Zou iemand deze gimmick van de vernieuwde Audi A3 gebruiken?
-
Audi zwaait nog een legendarisch model uit
-
Deze degelijke Duitse occasion koop je voor 5.000 euro
-
Lotus Eletre vs. Audi SQ8 e-tron: de beste elektrische SUV
-
Occasion voor 25.000 euro: dit is een goede vervanger van je leaseauto
-
Audi 200 Avant quattro vs. Volvo 850 T-5R: Turbo transporters
-
Dit is waarom Amerikanen nu pas een Audi A2 mogen kopen
-
Plagiaat! De Audi Q8 E-Tron Edition Dakar aapt Porsche na
-
Audi A7 Sportback vs. Mercedes CLS: de beste vierdeurs coupe
-
Het Audi-logo kan levensgevaarlijk zijn! Niet doorslikken dus…