Audi RS 6 en RS 7 met Performance-peper in hun…
De Audi RS 6 Avant en RS 7 Sportback hebben een steroïdeninjectie in hun achterste gekregen. De resulterende modellen gaan door het leven als Performance en delen nu nog hardere klappen uit met dat boksbeugelachtige Audi-logo in hun grille.
Nog steeds worden de RS 6 en RS 7 aangedreven door een 4,0 liter twinturbo V8. Maar in plaats van 560 pk en 700 Nm levert de krachtbron nu 605 pk en tot wel 750 Nm koppel in overboost. Daarmee gaan beide Audi’s in 3,7 seconden van stilstand naar 100 km/h (0,2 seconden sneller dan de ‘gewone’ RS 6 en RS 7). Hun topsnelheid is afgeregeld op 250 km/h, maar kan worden opgehoogd naar 280 of zelfs 305 km/h als het optionele Dynamic-pakket wordt gekozen.
“De topsnelheid is afgeregeld op 250 km/h, maar kan worden opgehoogd naar 280 of zelfs 305 km/h”
De achtcilinder van de RS 6 en RS 7 is gekoppeld aan een achttraps automaat met dubbele koppeling en geeft zijn aandrijfkrachten via Quattro-vierwielaandrijving door aan het asfalt. Een differentieel met actieve koppelverdeling op de achteras is optioneel. Wel standaard is adaptieve luchtvering die de koets van de Audi’s kan verlagen met maximaal 20 millimeter. In plaats daarvan is ook een stijver RS-sportonderstel te bestellen.
Ronduit lachwekkend is dat Audi met een uitgestreken gezicht meldt dat het brandstofverbruik van de RS 6 en RS 7 “onveranderd efficiënt” is. Juist ja, want een laag brandstofverbruik is natuurlijk bij uitstek waar je aan denkt als je de namen RS 6 en RS 7 hoort. Hun officiële – lees: uiterst theoretische – verbruik is respectievelijk 1 op 10,4 en 1 op 10,5. Hoe dan ook, de Performance-modellen zijn per direct te bestellen en kosten 155.590 euro voor de RS 6 en 167.620 euro voor de RS 7.
Lees ook:
Ook interessant
-
Nieuwe versie bevestigt: Tesla Model 3 blijft een topaanbieding
-
‘Bizar dat mensen met elektrische auto’s nu extra worden gestraft’
-
Importheffingen Chinese EV’s: ‘Als de dood voor vergelding’
-
Vlogger na McLaren-crash tegen gewonde vriend: ‘film mij’
-
Duurtest Mazda MX-30 R-EV: conclusie na ruim 10.000 kilometer
-
Verkoopcijfers BMW XM stellen wederom teleur
-
De nieuwe Porsche Cayenne-MPV van Mark Zuckerberg is bizar
-
Prijs Hyundai Inster – Zo verhoudt-ie zich tot de Citroën ë-C3
-
Importheffingen voor Chinese EV’s definitief! Duitsland vreest conflict
-
McLaren W1 is krankzinnige supercar met een opmerkelijke spoiler
-
Heiligschennis of niet? Deze RX-7 heeft wel héél bijzondere motor
-
Drama! BMW E36 met V8 slaat over de kop bij verlaten autoshow