Audi RS 3 Sportback krijgt anabolenshot in de arm
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F02%2Frs1.jpg)
De nieuwe RS 3 Sportback heeft de “krachtigste vijfcilindermotor ter wereld”, roept Audi in zijn persbericht. En ja, strikt genomen zal dat waar zijn, maar hoeveel nieuwe automodellen met vijfcilinders zijn er eigenlijk nog? Weinig tot vrijwel geen.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F02%2Frs5.jpg)
Wat niet alleen betekent dat Audi’s claim een beetje van zijn glans verliest, maar ook dat we het merk uit Ingolstadt moeten prijzen. Audi houdt immers vast aan een motorconcept wat andere fabrikanten hebben opgegeven. En daar mogen we absoluut blij mee zijn, want de vijfcilinder uit de RS 3 moet toch wel een van de best klinkende motoren van het moment zijn.
Net als in de reeds geïntroduceerde RS 3 Sedan, levert de 2.5 TFSI in de opgewaardeerde RS 3 Sportback een vermogen van 400 pk en een koppel van 480 Nm. De Audi gaat ermee in 4,1 seconden naar 100 km/h en houdt het voor gezien bij een begrensde top van 250 km/h (optioneel te verhogen naar 280 km/h).
LEES OOK: ANIMATIE-AUDI R8 RIJDT GENDERROLLEN AAN FLARDEN
De vijfcilinder is gekoppeld aan een zeventraps automaat met dubbele koppeling en uiteraard aan Quattro-vierwielaandrijving. De RS 3 Sportback rolt op 19 inch lichtmetalen wielen, waarachter op de vooras optionele koolstofkeramische remschijven gemonteerd kunnen worden. Volgens de NEDC loopt de Audi 1 op 12, dus ga gerust uit van een verbruik wat onder de 1 op 10 uitkomt. De vernieuwde RS 3 Sportback komt in augustus op de markt.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F02%2Frs6.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F02%2Frs7.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F02%2Frs1.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F02%2Frs4.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F02%2Frs3.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F02%2Frs2.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F02%2Frs6.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F02%2Frs7.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F02%2Frs1.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F02%2Frs4.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F02%2Frs3.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F02%2Frs2.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Comeback: Dit is de nieuwe Fiat Grande Panda 4×4
-
Horrorbeelden: remmen AMG GT begeven het op hoge snelheid
-
Deze speciale flitsers delen vanaf nu enkel boetes van 430 euro uit
-
Met enkel elektrische auto’s kom je er niet, aldus BMW
-
Nieuwe Nissan-CEO: ‘Ik heb met vier of vijf crises tegelijk te maken’
-
Er komen maandelijks 1.600 laadpalen bij! En dat is te weinig…
-
Toch niet zo’n goed idee? Jaguar dumpt reclamebureau
-
Vrouw sleept auto achterstevoren terwijl haar vriend erin zit
-
EV Supertest 2025: de verrassende einduitslag
-
Stoppen met camper verboden? Nederlanders, let op in dit Europese land
-
Peugeot 508 verdwijnt voorgoed: ‘Wij willen geen premiummerk zijn’
-
Vet! Deze Renault 4 Savane 4×4 wil je hebben