‘Aston Martin werkt aan eigen zescilinder lijnmotor’
Aston Martin krijgt natuurlijk ook te maken met steeds strenger worden emissie-eisen. Daarom werkt het Britse sportwagenmerk aan een eigen zescilinder lijnmotor om op termijn de V8 van Mercedes-AMG te vervangen.
Volgens Autocar krijgt de krachtbron mogelijk ondersteuning van een hybridesysteem. De eerste toepassing van de zes-in-lijn zou in de DBX zijn, de allereerste SUV van Aston Martin. Het model komt pas in 2020 op de markt.
Motordeal met AMG
Aston Martin werkt sinds 2013 op technisch gebied samen met Mercedes-AMG. De DB11 V8 en de nieuwe Vantage worden aangedreven door de 4,0 liter twinturbo V8 die ook in diverse AMG-modellen zit.
Twinturbo V12
De motordeal met Mercedes-AMG is echter tijdelijk. Aston Martin werkt dus aan een eigen zescilinder. Het blok wordt mogelijk gebaseerd op de 5,2 liter twinturbo V12 uit de DBS Superleggera en DB11 AMR.
Lees ook:
Ook interessant
-
Snel maatregelen nodig om stroomuitval door EV’s te voorkomen
-
Spotgoedkope MG3 is mega ruim en heeft bijna 200 pk
-
Dit kost de Tesla Model 3 Performance in Nederland
-
Deze twee elektrische auto’s van Hongqi komen dit jaar naar Nederland
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Citroën ë-C3 maakt het de Dacia Spring lastig
-
De elektrische Mercedes-Benz G-klasse heeft één groot probleem
-
MG gaat strijd aan met goedkoopste auto’s: dit kost de MG3 in Nederland
-
Deze gezinsauto van Opel komt elektrisch 700 kilometer ver
-
Tesla ontslaat 14.000 mensen, maar wil Elon Musk miljarden uitkeren
-
Hongqi komt met betaalbare Bentley-kloon (naar Nederland?)
-
Is deze Kia K4 de voorbode van de nieuwe Ceed?
-
Nieuwe Porsche Cayenne GTS: niet de sterkste, wel de duurste